- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«مزار شریف» فیلمی قابل اعتنا می‌شود/ فیلمبرداران جوان پشتوانه تصویری سینما

zarin-dast

فیلمبردار «مزار شریف» تأکید کرد گروه تولیدی این فیلم انگیزه تولید یک فیلم ارزشمند و قابل اعتنا را دارند.

علیرضا زرین‌دست درباره فعالیت‌های تازه خود به سوره سینما گفت: در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید فیلم سینمایی «مزار شریف» هستیم. قرار است این فیلم را فیلمبرداری کنم. نمی‌توانم بگویم این فیلم با کارهای قبلی‌ام متفاوت است ولی اساسا هر فیلمی مثل ایجاد یک شهر و گروه جدید می‌ماند گروه تولیدی یک فیلم تلاش می‌کنند سیستم اجتماعی موجود در فیلمنامه را به نحو احسن اجرا کنند. «مزار شریف» با نیت ساخت یک اثر ارزشمند و قابل دفاع ساخته می‌شود و قطعا فیلمی قابل اعتنا خواهد شد. قبل از شروع فیلمبرداری نمی‌توانم جزئیات دقیق چگونگی فرم فیلمبرداری را توضیح دهم از این جهت فیلمبرداری شبیه به نقاشی است که تا وقتی نقاش کارش را آغاز نکرده نمی‌تواند توضیحی درباره جزئیات تصویری آن ارائه کند.

این فیلمبردار افزود: امسال با فیلم «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی در جشنواره حضور دارم. از ابتدای سال درگیر فیلم «لاله» شدم که بعد از این پروژه جدا شدم. برخی فیلمنامه‌ها که بعد از آن پیشنهاد شد باب میلم نبود. به هر حال امسال توفیق نداشتم بیش از یک فیلم در جشنواره داشته باشم و بخشی از علت این اتفاق به مجموعه شرایطی برمی‌گردد که در طی این سال‌ها سینمای ایران با آن درگیر بوده است. شرایطی از جمله: افت کیفی فیلمنامه‌ها و سختی تولید. «متروپل» حتما ارزش‌های ساختاری و محتوایی داشته که به بخش سودای سیمرغ جشنواره راه یافته است.

زرین‌دست درباره دنبال کردن فعالیت فیلمبرداران جوان گفت: این استعدادهای جوان از امکانات این مملکت بهره بردند و توانستند استعداد خود را بروز دهند. کیفیت کارشان در بسیاری موارد قابل اعتناست. فیلمبرداران جوان، سرمایه سینمای ایران به لحاظ تصویری هستند و امیدوارم بتوانند پشتوانه خوبی برای سینما باشند.

علیرضا زرین‌دست فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «سوپراستار»، «کلوزاپ»، «بی پولی»، «ملکه» و … را بر عهده داشته است.