یک صدابردار باسابقه سینما عملکرد مسعود بهنام را در پیشرفت صدای سینمای ایران تاثیرگذار دانست.
حسن زاهدی صدابردار و صداگذار باسابقه سینما درباره درگذشت مسعود بهنام به سوره سینما گفت: مسعود بهنام در دورههای ابتدایی دانشکده صدا و سیما به تحصیل پرداخت و از همان ابتدا سعی در ایجاد حرکت جدید در صدای سینمای ایران داشت و تا آخرین لحظههای عمرش پیشرو در این تخصص بود.
صدابردار فیلم سینمایی «درباره الی» ادامه داد: در شرایطی که کمتر کسی در حال و هوای ارتقاع صدای سینما بود او با تلاش و سختی بسیار استودیو بهمن که مجهز به سیستم و تکنولوژی دیجیتال روز صدا بود، را راه انداخت. این حرکت شادروان بهنام باعث شد شرایط جدیدی برای صدا در سینما ایجاد شود که پیش از آن وجود نداشت. استودیو بهمن برای ما اهالی صدا تبدیل به پاتوق شده بود.
صدابردار فیلم سینمایی «دندان مار» افزود: در چند سال اخیر متاسفانه نامهربانی و ناملایمتی بسیاری متوجه افراد کاربلد صداگذاری و صدابرداری سینما شده، ورود بسیاری از تهیه کنندگان و کارگردانان بی تخصص و اهمیت ندادن آنها به عنصر صداگذاری باعث رکود این فن به لحاظ کیفیتی شده است.
صدابردار فیلم سینمایی «چهارشنبه سوری» ادامه داد: ورود افراد بیتخصص که اغلب بر حسب رابطه به حیطه صدابرداری و صداگذاری وارد شده باعث شده که زحمات و تلاشهایی که امثال بهنام و میرشکاری برای پیشرفت صدای سینمای ایران داشتهاند، به بیراهه رود و از کیفیت صدا کاسته شود.
صدابردار فیلم سینمایی «آخربازی» افزود: یادم نمیرود که مسعود بهنام بعد از اینکه فیلم سینمایی «دوئل» در فرانسه مراحل فنی صدای خود را طی کرد با چه شوقی در هر سانس نمایش فیلم به سالن سینماها میرفت تا تنظیمات مناسب سیستم دالبی را انجام دهد. عشق و تلاش این هنرمندان برای ارتقاء سطح کیفی صدا نباید دستخوش بیسلیقهای افراد سودجو شود.
زاهدی در پایان گفت: من فقدان این هنرمند اثرگذار در صدای سینمای ایران را به اهالی سینما خصوصا بچههای صدابرداری و صداگذاری تسلیت عرض میکنم و امیدوارم پیش از درگذشت هنرمندان پیشکسوت قدر آنها دانسته شود.
