- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

روایت دکتر خاموشی از شهید چمران/ هر اندازه با شهدا باشیم انقلاب با ما است

namha1
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از مستند داستانی «نام‌ها» خاطراتی از شهید چمران تعریف کرد.
سوره سینما-  شامگاه سه شنبه ۱۳ اسفندماه و در مراسم رونمایی از مستند «نام‌ها» رییس سازمان تبلیغات اسلامی خاطراتی از دوران نوجوانی خود تعریف کرد. دکتر خاموشی گفت: ۱۶ سال بیشتر نداشتم که به عنوان یکی از نیروهای جنگ‌های نامنظم در سوسنگرد و در کنار شهید چمران مبارزه می کردم. صدای گلوله و بارش آتش سرخ جنگ آنقدر زیاد بود که به ناچار خود را در جوب انداختم و ۳۰ دقیقه زیر آتش گلوله بودم بعد از اینکه صدای توپ و تانک خوابید متوجه شدم که شهید چمران مرا صدا می کند. به سرعت خودم را به  او رساندم و  شهید چمران تا مرا دید اولین کاری که کرد با دست هایش لجن های مانده به صورتم را پاک کرد و گفت بیا از مسیرهای میانبری که بلد هستم برویم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: در طول مسیر با شهید چمران صحبت می کردیم  و وی به من گفت جنگ خیلی خوب است. می دانی چرا؟ و در ادامه پاسخ داد چون در جنگ خدا رفقای خوبی به آدم می دهد. در طول مسیر شهید مصطفی چمران از من سئوال کرد که می ترسی؟ جواب ندادم و در ادامه گفت می دانی چه کسی به دل آدم آرامش می دهد، فقط خداست که به دل آدم آرامش می دهد و وقتی خداوند در دلت باشد از آتش نمی ترسی.
حجت الاسلام خاموشی پس از بیان خاطرات خود با شهید مصطفی چمران تصریح کرد: سخن گفتن از شهیدانی چون مصطفی چمران و عباس دوران که بنای انقلاب با حضور آنها رقم خورد، سخنی عادی نیست. هر اندازه با شهدا باشیم انقلاب با ما است و هر اندازه از شهدا فاصله بگیریم از انقلاب هم فاصله می گیریم. اگر با فرهنگ اسلام آشنا باشیم این فرهنگ به ما کمک خواهد کرد که در مسیر شهدا پیش برویم و از این طریق بقای دیدگاه امام خمینی (ره) و  انقلاب اسلامی را تضمین می کنیم.
Ronamayee Namha (14) [1]