- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

هنوز مثل دهه ۷۰ عاشق کلاه قرمزی‌ام/ نوستالژی یک عروسک شیرین

donya-fani-zadeh

عروسک گردان کلاه قرمزی تاکید کرد این شخصیت با گذشت زمان تغییر کرده است.

دنیا فنی‌زاده به سوره سینما گفت: در سری اخیر مجموعه «کلاه قرمزی» این عروسک که نام او شناسنامه کل مجموعه را مشخص می کند، قدری کمرنگ تر شده اما با توجه به تعدد شخصیت ها این اتفاق یک امر اجتناب ناپذیر است و به هر حال باید به همه عروسک‌ها فرصت دیده شدن داد و زمان آیتم ها نیز کوتاه است. سلیقه شخصی من این است که «کلاه قرمزی» در آیتم های دونفره مقابل آقای مجری ظاهر شود تا ضمن حفظ آن حال و هوای نوستالوژیک برای مخاطب ۲۰ ساله، فرصت بهتری برای دیالوگ داشته باشد، اما به هر حال نظر آخر را آقای طهماسب می‌دهد و ایشان نیز می‌پسندد که «کلاه قرمزی» یکی از معدود عروسک‌هایی باشد که در اغلب آیتم ها حضور داشته باشد، حتی اگر تنها یک دیالوگ کوتاه سهم او بشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پردازش  شخصیت این کاراکتر قدیمی عروسکی در دهه ۹۰ با سال های آغازین تولد او در تلویزیون تفاوت داشته گفت: من از اولین روز معرفی کلاه قرمزی به مخاطب کودکی که امروز اوج جوانی اش را هم پشت سر گذاشته، با او همراه بودم و باید بگویم  بیشتر شدن حس عاطفی من به کلاه قرمزی غیرقابل انکار است. گویی بچه من باشد که بزرگ هم نمی شود، تنها خلق و خویش امروزی تر شده است! هنوز هم مثل سال های دهه ۷۰ عاشقانه دوستش دارم و برای گرداندن آن جلوی دوربین مانند روزهای اول ذوق و شوق دارم. کلاه قرمزی دهه ۹۰ هنوز همان کلاه قرمزی دهه ۷۰ است، اما بنا به گذشت زمان و تغییر شرایط، با توجه به اینکه جنس دیالوگ‌هایش روزآمد شده من نیز باید در نوع نگاهم به او این تفاوت موضوعی را مد نظر داشته باشم. خیلی از حرف های آن سال ها برای کودک امروز ناشناخته است و به همین دلیل دیگر جایی در بیان کلاه قرمزی نیز ندارد.

donya-fani-zadeh2 [1]

دنیا فنی زاده که در جشنواره کودک سال ۹۲ در اصفهان مورد تقدیر قرار گرفت و در همین باره توضیح داد: قبلا هم گفته ام که من بعد از تقدیر، همچنان همان حسی را داشتم که در طول این ۲۸ سال فعالیت داشته‌ام. آن بزرگداشت مانند جشن تولد بود که آخر کار مهمان‌ها رفتند و من باقی ماندم و کارهایم. بعد از جشنواره کودک امسال اتفاق خاصی در زندگی حرفه‌ای‌ام نیفتاد و خدا را شکر، نه مغرور شدم و نه توقع خاصی در من شکل گرفت. باز هم مشتاقانه به کارم ادامه دادم و امیدوارم در آینده نیز این چنین باشد.

دنیا فنی‌زاده عروسک گردانی «کلاه قرمزی» را در همه مجموعه های تلویزیونی نوروزی و همچنین سه گانه سینمایی این شخصیت بر عهده داشته است.