- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جذابیت «کلاه قرمزی» مدیون مخاطب شناسی طهماسب است

pesar-ame-za

عروسک گردان شخصیت پسرعمه زا در مجموعه «کلاه قرمزی» جذابیت این سریال را مرهون ایرج طهماسب دانست.

امیر سلطان احمدی به سوره سینما گفت: برخی از عروسک گردان های یک سریال عروسکی، وظیفه گرداندن چند عروسک را بر عهده دارند، اما شخصیتی مثل پسرعمه زا در سریال «کلاه قرمزی» به قدری شلوغ و پرکار هست که همه وقت مرا بگیرد. به همین دلیل تنها همین شخصیت را می گردانم و به کارم هم بسیار علاقه مندم. در تیم ما همه چیز به صورت مشورتی و گروهی انجام می‌شود. شاید به خاطر همین مشورت هاست که دقیقا معلوم نمی شود فلان حرکت یا دیالوگ دقیقا از کجا آمد؟ همه چیز در یک فرآیند مشارکتی به دست می‌آید و حسن ویژه کار همین است. خلاقیت را پیاده می کنیم یا تایید می شود یا نه. اگر مقبول افتاد به کمک ایده های کارگردانی به آن بال و پر می دهیم و در این اتفاق به قدری همه سهیم هستند که آخر کار همه حسی مشترک نسبت به هر بخش  دارند.

وی افزود: پسرعمه زا یک کاراکتر شر و شیطان شهرستانی است که می تواند ما به ازاهای بیرونی هم داشته باشد. من و محمدرضا هدایتی صداپیشه این عروسک، تجربه زندگی روستایی یا شهری کوچک را داریم و به همین دلیل در آوردن فضای مناسب آن کار سختی نبود. من و آقای هدایتی مثل هر جفت صدا پیشه و عروسک گردان دیگر در گروه، با یکدیگر رابطه خوبی داریم که قطعا به پیشرفت بهتر کار کمک می کند. ما پیش از شروع مجموعه نیز یکدیگر را می شناختیم و همین شناخت روزافزون در راستای کار مفید واقع شد. وقتی یک رفاقت فرامتنی وجود داشته باشد، اعتمادسازی حاصل می شود و همین موضوع به عنوان یک نقطه قوت به حرکت رو به جلوی ما کمک می کند.

عروسک گردان پسرعمه زا در توضیح بیشتر درباره شیوه کاری گروه گفت: ما هنگام پیش تولید نزدیک به ۳۰ جلسه تمرین داشتیم. در این بازه زمانی روی متن اصلی تمرکز می کنیم که قبلا مشخص شده و سایر ریزه کاری ها در هنگام ضبط اصلی اضافه می شود که می تواند بداهه های خامی باشد که با اندکی تمرین و راهنمایی بزرگان گروه، به ایده های جذاب تبدیل می شود. «کلاه قرمزی» یک مجموعه عروسکی با مخاطب گسترده است؛ به این معنی که گروه های مختلف سنی ، از کودک تا بزرگسال را پای تلویزیون می نشاند. چیزی که به ما کمک می کند با در نظر داشتن این موقعیت کارمان را به خوبی انجام دهیم، مخاطب شناسی شخصی ایرج طهماسب و حمید جبلی است. البته همه بچه ها افراد زبده ای هستند که با کارنامه های پربار بر سر کار آمده اند و ما با بهره گیری از استعدادی جدید یک نوستالوژی را دوباره زنده کرده ایم. از همه بچه ها و به ویژه دنیا فنی زاده تشکر می کنم که همراهی با او برای من بسیار پربار بود.

سلطان احمدی درباره برنامه های کاری خود در سال ۹۳ گفت: قرار است یک سریال عروسکی به نام «کوچه مروارید» به کارگردانی سعید سالارزهی تولید شود و من نیز پروژه را همراهی می کنم. این مجموعه برای شبکه نمایش خانگی تولید می شود و توزیع آن ازعید سعید فطر آغاز خواهد شد. ممکن است در شبکه جام جم نیز کارهای جدیدی را برای گروه کودک و نوجوان شروع کنم؛ اما هنوز نام آن مشخص نیست. در اینجا می خواهم یادآور شوم تجربه همکاری با آقای ایرج طهماسب مانند شرکت در یک کلاس بازیگری است و تمرین های حرفه ای ما برای هر کدام مان یک آموزش فردی نیز به حساب می آید. به همین دلیل پس از پیوستن به این تیم، هنگام همکاری با پروژه های دیگر نیز با دست پر تری ظاهر می شوم.

امیرسلطان احمدی در نوروز ۹۳ در مجموعه آیتمی طنز «کرکره» نیز در قالب بازیگر ظاهر شده بود.