- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آغاز پیش‌تولید «سرو زیر آب» از اواخر اردیبهشت ماه/ باشه آهنگر به جشنواره فیلم فجر می‌رود

bashe-ahangar

حامد حسینی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرو زیر آب» از آغاز پیش‌تولید این فیلم در اواخر اردیبهشت ماه خبر داد.

حسینی در این باره به سوره سینما گفت: به تناسب شرایط و متن فیلمنامه نیاز به تغییراتی داشت که انجام و به تازگی به پایان رسید. ما در حال آماده سازی پیش تولید هستیم طبق برنامه از اواخر اردیبهشت ماه به طور جدی پیگیری خواهیم کرد. تا به حال مذاکرات خوب پیش رفته و ما مساله ای با بنیاد سینمایی فارابی برای تولید این پروژه نداریم. اصرارمان هم برای ارتباط با یک سیستم دولتی بیش از سرمایه گذاری و حمایت به خاطر اکران است.

وی ادامه داد: متاسفانه همیشه اینطور مطرح شده که وقتی فیلمی قرار است با حمایت سیستم دولتی ساخته شود، پس از تولید و اکران در جشنواره به آرشیو می‌پیوندد و کسی دغدغه نمایش عمومی آن را ندارد. اما آنچه برای ما مهم است دیده شدن فیلم است. «سرو زیر آب» با زحمت زیادی ساخته خواهد شد و ما می‌خواهیم حتما تلاشمان مورد قضاوت بیننده قرار بگیرد.این فیلم سینمایی با توجه به فضاهای متفاوت داستانی ویژگی های اقلیمی متفاوتی را برای به تصویر کشیدن می‌طلبد به همین خاطر در اهواز، یزد، استان لرستان و با حضور بازیگران متعددی «سرو زیر آب» را خواهیم ساخت.

حسینی در رابطه با زمان اکران گفت: با توجه به زمان‌بندی انجام شده برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر سال جاری اکران خواهیم کرد. حمایت دولتی برای ما به هدف اکران در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی نیست. همه جای دنیا زمانی که فیلمی برای ساخت اقدام می شود به اکران و کیفیت نمایش هم فکر می کنند فقط در ایران است که اول فیلم را می سازند بعد تصمیم می گیرند که چه برنامه ای برای نمایشش بچینند.

محمدعلی باشه آهنگر کارگردانی فیلم «سرو زیر آب» را برعهده دارد، وی فیلم‌های سینمایی «ملکه»، «بیداری رویاها»، «نبات داغ» و … را کارگردانی کرده است.