- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

یک مستند درباره رزق حلال ساخته شد/ «یک لقمه نان» روی آنتن شبکه مستند

shabakeh-mostanad

مجموعه مستند «یک لقمه نان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیرحسین خلیل‌زاده آماده نمایش شد.

 خلیل‌زاده در این باره به سوره سینما گفت: این مجموعه مستند سال ۹۱ در ۱۰ قسمت ساخته شد و هم اکنون ۵۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای دیگر آن در راه تولید است که ۳۰ قسمت آن از اردیبهشت ماه سال ۹۳ برای نمایش و پخش آماده است. موضوع این مستند در رابطه با مردم جامعه  کسب و کارشان و اعتقاداتی است که در کار و زندگی شان تاثیر گذار است. بخصوص آنهایی که می‌گویند برخی اخلاق و اعتقاداتشان به کارشان برکت می‌دهد. «یک لقمه نان» صرفا به مشاغل قدیمی و مردم سالمند نمی‌پردازد و هر طیفی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: انتخاب و جستجوی این افراد با مشورت بزرگان محل در شهرستان‌های مختلف شکل گرفت، این افراد ۵۰ نفراز شهرهای زنجان ، قزوین، ابهر، شبستر، مشهد، سمنان، ساوه، قم، اصفهان، یزد، رشت  و ماسوله را شامل می شود. کل مجموعه که ساخت آن از شهریور ۹۲ آغاز شد و تا الان ادامه داشت، قرار است نیمه دوم اردیبهشت ماه از شبکه مستند پخش شود، البته شبکه یک هم ابراز علاقه کرده که منتخبی از ۲۰ قسمت آن را روی آنتن ببرد.

عوامل تولید این مستند عبارتند از تهیه کننده: محمد امین مهتدی جعفری و امیرحسین خلیل زاده، تصویربردار: حسن کمالی و محسن کلکو، تدوین: محسن محمدی، مدیر تولید: امیر مسعود خلیلی و مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری «سابقون».