- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سلمانیان:‌ بهتر است از تناقض بین سریال های ایرانی و فیلم های خارجی بکاهیم

سلمانيان:‌ بهتر است از تناقض بين سريال هاي ايراني و فيلم هاي خارجي بكاهيم

سوره سینما:‌ بهتر است از تناقض بین سریال های ایرانی و فیلم های خارجی که در تلویزیون به نمایش در می آیند ، ‌بکاهیم

بنابر گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی سوره سینما،‌ عطا ا… سلیمانیان ، کارگردان فیلم «پرنده باز »‌ ،‌ضمن بیان این مطلب گفت :‌ ما در رسانه ملی خودمان انرژی و زحمت زیادی را صرف اهداف آموزشی و تربیتی می کنیم و با زحمات فروانی یک سریال می سازیم که مثلا بیاموزیم اگر خون از بینی کسی بیاوریم گناه دارد ،‌ اما پس از آن یک فیلم خارجی نمایش می دهیم که قهرمان اصلی فیلم آدمکشی است که در یک صحنه ۵۰ نفر را می کشد .

وی تشریح کرد :‌از آنجایی که این فیلم های خارجی با دکوپاژ ها و تکنیک های مدرن و صحنه پردازی های بسیار پیشرفته ارائه می دهند ، مسلما جوانان ما را بیشتر به سمت خود می کشاند و در باطن ،‌پخش این فیلم ها رسانه ما را از اهداف اصلی خود دور می کند .

وی معتقد است :‌ اکثریت این فیلم ها آمریکایی است و اصلا با فضای فرهنگی و اخلاقی ما سازگار نیست و قهرمان سازی اشتباهی برای ما می کند .

سلمانیان عنوان کرد :‌ سریال های مناسبی فرصت خوبی برای ارائه مطلب و غنی سازی اوقات فراغت برای مخاطبان است اما از یک مسئله مهم رنج می برد و آن کمبود زمان فیلم برداری است . بهتر است برنامه ریزی و تولید این سریال ها را یک سال به جلو بیندازیم و مثلا از همین امروز برای تولید سریال های ۱۳۹۱ اقدام کنیم. تا تمرکز و تعمق بیش تری بر روی آنها خرج نماییم .

این کارگردان در پایان عنوان کرد ‌:‌ سریال های امسال نسبت به سال گذشته قوی تر بود و از همه آنها بهتر ،‌ سریال پایتخت بود ، که گرچه مضمونی تکراری داشت ، اما به نحو خوبی روایت شده بود .