- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

محافظه‌کاری بر شوراهای تصویب فیلمنامه تلویزیون حاکم است

ghasem zadeh

حجت قاسم زاده کاهش کیفیت آثار تلویزیونی را نتیجه عملکرد شوراهای تصویب فیلمنامه می‌داند.

حجت قاسم زاده اصل فیلمنامه نویس و کارگردان درباره شرایط فعلی آثار تلویزیونی به سوره سینما گفت: ظرفیت تصویب و پذیرش ایده در تلویزیون کاهش پیدا کرده و فضا بشدت محافظه کارانه و بی‌سوادی بر آن حاکم است و افراد فقط در پس عناوین دکترای خود پنهان شده اند، در صورتی که از سطح سید فیلد هم فراتر نرفته اند.

وی ادامه داد: مسئولان نمی پذیرند که خروجی و نتیجه آثار تلویزیونی که منجر به کاهش مخاطب شده ، نتیجه عملکرد همین شوراهای تصویب فیلمنامه است که با ذهنیت بسته و دانش اندک به این کار می پردازند.

قاسم زاده اصل که تجربه سریال پرمخاطب «یادآوری» از شبکه آی فیلم را پشت سر گذاشته، ادامه داد: شک ندارم که شرایط تلویزیون آنچنان بسته است که حتی فیلمنامه موفق «تنهایی» من و حتی دیگر آثار موفقم هم مورد تصویب قرار نمی گیرد و این به دلیل شرایط عجیب و غیرمنطقی نظارت در سازمان است.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «یادآوری» ضمن تاکید بر کاهش سطح آثار و نبودن ظرفیت پذیرش ایده های نو در تلویزیون گفت: این افراد به نظر خودشان با این فضا برای مخاطب دارو تولید می کنند، در صورتی که من اعتقاد دارم که این نوع نظارت و بررسی در نهایت منجر به تولید شبه داروهای سطحی و بی خاصیت می شود که فاقد جذابیت هستند.

حجت قاسم زاده اصل پیشتر مجموعه «۱۰۱ راه برای ذله کردن بزرگترها» و فیلم‌های تلویزیونی «از شنبه تا پنجشنبه»، «تنهایی»، «کسوف» و … را ساخته است.