- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سینماگران فلسطینی در یک مستند/ پخش در روز قدس

cinemaye-mostanad

مستند «سینما فلسطین» به تهیه‌کنندگی محسن قیصری درباره سینمای مقاومت ساخته شد.

قیصری درباره موضوع این مستند  ۵۵ دقیقه ای به سوره سینما گفت: مستند «سینما فلسطین» به بررسی تاریخی اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از منظر سینماگران مسلمان فلسطینی می‌پردازد. کارگردان مستند حبیب باوی ساجد  در جشنواره های مختلف بین‌المللی حضور پیدا کرده و ضمن آشنایی با کارگردانان و فیلمسازان فلسطینی، تونسی، مصری، فرانسوی و … ، نظر آن‌ها را درباره اشغال فلسطین و جنگ های آن می‌پرسد. در حقیقت راویان داستان فیلمسازان مسلمان از کشورهای عربی، فرانسه و مغرب هستند.

وی ادامه داد : سینما نقش مهمی در تحول مقاومت مردم فلسطین در برابر متجاوزان داشته است، در نتیجه دانستن عقاید فیلمسازان می تواند کمک بسیار مهمی به این مقاومت بکند.پرداختن به مظلومیت مردم فلسطین در رسانه‌های جهان کم اهمیت جلوه داده می‌شود. این تجاوز به مسلمانان روز به روز گسترده تر می‌شود و مسلمانان در کشورهایی مثل سوریه، عراق و فلسطین تحت ظلم ظالمان قرار گرفته‌اند در نتیجه پرداختن به این موضوع پرداختن به حق و باطل بوده و باعث می‌شود مردم جهان مظلومیت مردم فلسطین را از زبان یک سینمایی بدانند.

کارگردان مستندهای «ستاره خاکی» و «خبرنگاران جنگ» درباره ساخت مستند «سینما فلسطین» گفت: تصویربرداری و ساخت این مستند ۴ سال به طول انجامیده است و برای ساخت آن به امارات ، تونس و فرانسه سفر کردیم . این مستند به زبان عربی تولید شده و به همراه زیرنویس فارسی تدوین شده است . به احتمال فراوان این مستند در روز قدس امسال از تلویزیون پخش خواهد شد. قصد داریم تا این مستند را در جشنواره سینما حقیقت شرکت دهیم.

عوامل این مستند عبارتند از محسن قیصری تهیه‌کننده، حبیب باوی ساجد کارگردان و نویسنده، تدوینگر سامی نیسی. این مستند به سفارش شرکت خانه رسانه ساخته شده است.