- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سینماگران ایرانی برای فیلمسازی درباره مقاومت انگیزه دارند

aboutaleb

داور جشنواره فیلم مقاومت معتقد است هنرمندان انگیزه‌های فراوانی برای ساخت فیلم‌های حوزه مقاومت دارند.

سعید ابوطالب درباره نقش سینماگران ایرانی در به تصویر کشیدن مقاومت مردم فلسطین به سوره سینما گفت: هنرمندان ما بعد از انقلاب اسلامی در دو حوزه مستند و سینمایی فعالیت قابل قبولی برای ساخت فیلم در حوزه مقاومت داشتند. امسال من به عنوان داور آثار زیادی در حوزه مقاومت به معنای عام دیدم که بیشترشان مستند بود و البته این برای نیاز فرهنگی ما کفایت نمی‌کند. قطعا هنرمندان ما در حوزه تئاتر، سینمای داستانی و تلویزیون می توانند فعال تر باشند چرا که توقع جامعه انقلابی ما هم همین است اما قطعا تولید اثر در این باره نیاز به حمایت دارند.

وی افزود: دولت باید حمایت های مادی و معنوی خود را برای درخشش سینمای مقاومت پررنگ تر کند. فیلمساز زمانی که می خواهد دغدغه اش را به تصویر بیاورد در حین تولید نگاهش هم به محتواست و گوشه چشمی هم به گیشه دارد. تا این دغدغه با راحتی خیال انجام نپذیرد فعالیت‌های این چنینی ادامه نخواهد داشت. در تاریخ سینمای ایران خیلی کم پیش می آید تولید چنین پروژه‌هایی را بخش خصوصی به عهده بگیرد چون هزینه تولیدات در حوزه ارزشی بیش از توان بخش خصوصی است.

این مستندساز گفت: بین هنرمندان ما هم انگیزه هست هم اعتقاد به ساخت آثار ارزشی و مقاومتی ضمن اینکه ما به تکنیک هم مسلط هستیم و حرفی برای گفتن داریم. در سراسر جهان کشورهای زیادی تحت نظام سلطه و ظلم هستند که نیاز به حمایت دارند. هنرمندان به عنوان کسانی که امکانی برای این حمایت فرهنگی دارند باید توسط دولت پشتیبانی شوند. به هرحال برگشت مالی در جای خود اهمیت دارد. هرجا دولت حمایت خود را از هنرمندان اعلام کرده است آنها در این زمینه کم کاری نکردند.

وی افزود: ما در سینمای جهان حرفی برای گفتن داریم و آثار ما قطعا دیده خواهد شد، همانطور که زمانی فیلم سینمایی «بازمانده» در سراسر دنیا مخاطب داشت. الان هم اگر فیلمی ساخته شود مورد توجه دنیا قرار می‌گیرد. در حوزه جهان اسلام ما مخاطبین وسیعی داریم به جز سینمای بازاری هالیوود و بالیوود همیشه نگاه دنیا روی ما بوده است و اگر حمایت مادی و معنوی دولت شکل بگیرد بدون شک آثار قابل قبولی در حوزه سینمای مقاومت ساخته خواهد شد.