- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

با حمایت مالی ماکارونی نمی‌توان کار کودک انجام داد/ من و همکارانم بیکاریم

negar-estakhr

یک برنامه ساز تلویزیون تاکید کرد با تبلیغ ماکارونی نمی‌توان برنامه کودک تولید کرد.

نگار استخر در رابطه با فعالیت خود به سوره سینما گفت: فعلا بیکارم و هیچ برنامه‌ای برای کودکان ندارم. من سال‌هاست به عنوان تهیه کننده مشغول فعالیت هستم و تولید برنامه در درجه اول نیاز به حامی مالی دارد. در شرایطی که تولید کننده‌های ماکارونی و مواد غذایی دیگر اسپانسر برنامه های کودک می‌شوند و اصرار دارند نامشان بزرگ همه جای صحنه بیاید، برای مخاطب کودک کار مفیدی نمی توان انجام داد. متاسفانه شرایط بدی گریبانگیر برنامه سازان حوزه کودک شده است.

وی افزود: بچه ها بیشتر از آنکه از برنامه‌شان چیزی یاد بگیرند فقط تبلیغ می‌بینند. قطعا این شرایط اصلا به نفع کودک نیست. به همین خاطر من و همه همکارانم بیکاریم. بدون اسپانسر نمی‌شود کار کرد اما حامی مالی در چنین برنامه‌هایی باید تولید کننده یک محصول فرهنگی باشد که اولا تبلیغ کاملا غیرمستقیم انجام شود و دوم اینکه برای کودک مثمر ثمر باشد، اما متاسفانه تولید کنندگان محصولات بازرگانی دوست دارند تمام قاب را به خودشان اختصاص دهند.

این گوینده و عروسک گردان گفت: سال گذشته به مدت یکسال برنامه «سنجد» روی آنتن بود و بچه های این نسل دوباره با این شخصیت ارتباط برقرار کردند. اگرچه مدت برنامه مثل سال‌های پیش مداوم نبود و اثر بخشی کمتری در اذهان داشت اما با بازخوردی که از کودکان این نسل گرفتیم امیدوار شدیم. به همین خاطر سنجد به عنوان یک برند روی جلد دفاتر مدرسه و نوشت افزارها رفت. این اتفاق خوبی برای من و برنامه بود، اما متاسفانه همه چیز برای ادامه دادن این روند و تولید برنامه نیاز به اسپانسر دارد.