- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شماره ۲۴۲ «دنیای تصویر» منتشر شد/ گفت و گوی حامد محمدی درباره «فرشته‌ها»

donyaye-tasvir-242

دویست و چهل و دومین شماره «دنیای تصویر» با تصویری از فیلم «آتش بس ۲» منتشر شد.

سوره سینما- در این شماره علاوه بر جداول تولید و فروش و آخرین اخبار تولید و اکران سینمای ایران و همچنین معرفی فیلم های روز سینمای جهان، پرونده کاملی درباره «گودزیلا» را نیز می خوانید. در این بخش علاوه بر بررسی جدیدترین نسخه سینمایی گودزیلا، با تاریخچه این پدیده و همچنین سایر هیولاهای ژاپنی آشنا می شوید. از دیگر بخش های این شماره میزگردی در باره مسعود کیمیایی است. در این مباحثه، علی معلم، جواد طوسی و خسرو دهقان در باره کیمیایی و تازه ترین اثرش «متروپل»، گفتگو می‌کنند.

گزیده ای از سایر بخش های این شماره عبارتند از پوپولیسم و سینمای دُنبه ای! (در باب سینما و حوالت جهان سومی)، رابین ویلیامز: پایانِ تلخِ زندگی مرد شیرینِ سینما، کسانی که مثل هیچکس نیستند! (ده شخصیت برتر مجموعه های تلویزیونی جهان)، معرفی پردرآمدترین بازیگران هالیوود، مل گیبسون: فیلمسازی ما حکایت پیرمرد و دریاست، بازیگری عشق بزرگ من است (گفتگو با کیت وینسلت)، من ز جان مرده، به جانان می زیم (درنگی در فیلم «نوح» اثر دارن آرنوفسکی)، کلود سوته، افخمی، هیچکاک و دیگران!، «جزیره رنگین»: خسرو سینایی و یک درام اجتماعی امیدبخش، «پریدن از ارتفاع کم»: رجبی، برزگر و زندگی روزمره، «مذاکرات مستقیم آقای عبدی»: شاه حاتمی با اکبر عبدی در یک تابوت، «مبارک»: نجفی، شاکردوست و تلفیق انیمیشن و فیلم زنده)، «خبر خاصی نیست»: مصطفی شایسته با خانواده ای در نیاوران

PW-242_Cover [1]

«ابوزینب»: غفاری و مقاومت لبنان، روزنه های امید در دل تاریکی های جامعه (گفت و گو با حامد محمدی کارگردان فیلم «فرشته ها با هم می آیند»)، داستان آرام زندگی ما (گفتگو با مرجان شیرمحمدی بازیگر و نویسنده داستان «آذر، شهدخت…»)، سخن و سکوت (گفتگو با شبنم مقدمی بازیگر «امروز»)، با خشم به گذشته و آینده بنگر (گفتگو با سعید سهیلی  نویسنده و کارگردان «کلاشینکف»)، گردهمایی بزرگان و شیفتگان صنعت سرگرمی در جشنواره کامیک کان ۲۰۱۴، لورن باکال : خاموشی غرور، تازه های ۲۰۱۴: پسران جرسی، سپیده ی سیاره ی میمون ها، ترانسفورمرها: عصر انقراض، ۲۲ خیابان جامپ، هواپیماها: حریق و نجات، زمین برای اکو، پاکسازی: هرج ومرج، تامی، ما را از شیطان حفظ کن، چگونه اژدهایتان را تعلیم دهید۲، بر پرده ی سینماها: تجریش ناتمام، رد کارپت، دربست آزادی، امروز، حراج، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران، فرشته ها با هم می آیند، برف، بی نظم منظم: شماره حساب!، لوک بسون: چهره ی بین المللی سینمای فرانسه، فرصت هایی که هدر رفتند (نگاهی به اکران عید فطر)

بر صفحه تلویزیون: هفت سنگ، فاخته، مدینه، آگراندیسمان: همیشه اول (پل نیومن)، کار کنید وگرنه می میرید! (کاترین هپبورن)، تصویر صحنه: ناقوس ها برای چین به صدا درمی آیند، سه روایت از زندگی، راهنمای کتاب: دروازه ی عشق، گوساله و دونده ی دوی استقامت، امروز چیزی ننوشتم، قمارباز، توپ های ماه اوت، 1001 فیلمی که باید قبل از مرگ ببینید: داستان توکیو، مهمیز برهنه، بر شیطان غلبه کن، مزد ترس، جیب بر خیابان جنوبی، تعطیلات رُمی، پنجره عقبی، تعطیلات آقای اولو، هفت عروس برای هفت برادر.