- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پخش مجموعه «تعطیلات دوست داشتنی» از شبکه تهران

tatilat1

پخش سریال تلویزیونی «تعطیلات دوست داشتنی» از شنبه ۱۵ شهریورماه از شبکه تهران آغاز می‌شود.

سوره سینما، این سریال تلویزیونی به کارگردانی سید وحید حسینی در ۱۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای هر روز ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه پایتخت می رود. «تعطیلات دوست داشتنی» یک اثر فانتزی و شاد با اقتباسی امروزی از داستان « شنگول و منگول» است که مریم سعادت ، فرید قبادی، پریسا رضایی، غزاله جزایری، میثاق جمشیدی، محمود تیموری، سروش جمشیدی، عرفان برزین و تانیا جلالیان در آن نقش های اصلی را بازی کرده اند.

داستان «تعطیلات دوست داشتنی» درباره نیما و نوشین دو بچه هفت و ده ساله است که پدر و مادرشان به خارج از کشور سفر می کنند و در مدتی که نیستند نیما و نوشین را به خانه دایی شان می برند. دایی آنها در یک کلبه جنگلی کار و زندگی می کند. از طرفی بچه ها به واسطه شغل پدر و مادرشان که تصویرگر کتاب کودک هستند، با دنیای شخصیت ها و قهرمان های قصه های کودک آشنایی دارند. آنها در کلبه دایی با برخی از این شخصیت ها روبه رو می شوند و سفرهای مختلف را با آنها تجربه می کنند.

tatilat2 [1]

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری داشته اند، عبارتند از: کارگردان: سید وحید حسینی ، تهیه‌کنندگان: امیرحسین طالبی کاشانی، سیدوحید حسینی، مجری طرح: حسن علیرضا لواسانی، مدیر تصویربرداری: خسرو دادگرمرام، صدابردار: مهرداد دادگری، نویسنده: مهشید فریدفر، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: فرید قبادی، طراح لباس: مهرنوش بلمه، طراح صحنه: مهدی بداقی، طراح گریم: هادی قالیخانی، عکاس: وحید شاهوند، منشی صحنه: هدیه عباسی، مدیر تدارکات: مهدی چراغی.

نسخه ۹۰ دقیقه ای این مجموعه تلویزیونی سال گذشته و در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان موفق به دریافت پروانه زرین بهترین اثر بلند ویدئویی شد.