- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بلیت سینماها روز ملی سینما نیم بها شد

cinema-azadi
روز جمعه ۲۱ شهریورماه مصادف با روز ملی سینما بلیت سینماها نیم بها می‌شود.

سوره سینما- به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوان، نشست خبری پنجاه و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان تیژ- تربت حیدریه با حضور حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن، رضا حسن‌زاده رئیس جشنواره تیژ و معاون پژوهش و برنامه‌ریزی شهردار تربت حیدریه و  جواد جعفری مدیراجرایی این جشنواره و سرپرست انجمن تربت حیدریه، امروز یکشنبه ۱۶ شهریورماه در سالن اجتماعات انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: خوشحالیم که دومین جشنواره منطقه‌ای را به فاصله ۲۰ روز در شهر دیگری برگزار می‌کنیم این جشنواره به میزبانی استان خراسان رضوی در شهر تربت حیدریه برگزار می‌شود. معتقدم جشنواره‌های منطقه‌ای در ادامه سیاست‌های انجمن در زمینهٔ عرضه آثار این امکان را برای عکاسان، فیلم‌نامه نویسان و فیلم‌سازان فراهم می‌کند.

ایل‌بیگی افزود: از آنجا که در این دوره مدیریتی انجمن سینمای جوان توجه ویژه به مناطق و شهرستان‌ها شده است در تلاش هستیم که عموم برنامه‌ها در کل یک استان برگزار شود به‌عنوان مثال اختتامیه جشنواره منطقه‌ای اراک را در شهر خمین و در کنار بیت تاریخی امام راحل(ره) برگزار کردیم و فکر می‌کنم حضور در بیت تاریخی امام (ره) برای هنرمندان و میهمانان خاطره‌انگیز بود.

وی بابیان اینکه این جشنواره با همکاری شهرداری برگزار می‌شود، افزود: جشنواره تیژ با همکاری شهرداری برگزار می‌شود و برای نخستین بار در کشور سازمانی به‌غیراز اداره فرهنگ وارشاد در برگزاری یک جشنواره منطقه‌ای با ما همکاری کرده‌ است. معتقدم به کمک و مدد تمامی سازمان‌ها در سراسر کشور برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌خوبی برگزار خواهند شد و امیدوارم جشنواره تیژ آغاز خوبی برای همکاری سایر ارگان‌ها با برنامه‌های فرهنگی و هنری باشد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان با تاکید براینکه بسیاری از شهرهای ما فاقد سینما هستند و این بی‌عدالتی  وجود دارد، افزود: نداشتن سینما به معنای نبود سالن نیست مثلاً تربت‌حیدریه شاید ۱۰ سالن داشته باشد اما استفاده مفیدی از آن نمی‌شود و تنها در طول سال چند مراسم در این سالن‌ها برگزار می‌شوند. آقای ایوبی با مدیرکل ارشاد استان‌ها صحبت‌ کرده‌اند که سالن‌های اداره‌ها و سازمانهای دولتی تبدیل به سینمای چند سئانس در طول روز شود و مجتمع‌های فرهنگی در برخی از شهرها به برکت برگزاری گردهمایی‌ها و جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان فعال شده‌اند.  با مسئولان تربت حیدریه توافق کرده‌ایم مجتمع فرهنگی اندیشه بعدازظهرها در اختیار انجمن سینمای جوان این شهر قرار گیرد و با یک بلیت‌فروشی اندک سینمای این شهر نیز را بیفتد.

وی ادامه داد: استقبال از این طرح  به‌قدری از سوی مردم زیاد بود که برخی از سینماداران نتوانستند از پس کنترل جمعیت بر آیند البته این ازدحام جمعیت در برخی سینماها  نیز به‌خوبی کنترل شد. هیچ‌کس  انتظار استقبال چنین جمعیتی نداشت و اگر قابل پیش‌بینی بود راهکارهای بیشتری برای برقراری نظم اعمال می‌شد. در بسیاری از شهرهای کوچک مردم برای نخستین بار به سینما رفتند و شوق حضور در سینما در آن‌ها ایجاد شد و مسئولان متوجه کمبودهایشان شدند.  طرح سلام سینما برای سازمان سینمایی است و امیدواریم اتفاقهای خوبی در ادامه بی افتد البته به‌شرط  آنکه صاحبان سینما همکاری کنند.

ایل بیگی توضیح داد: امکان صحبت با تمام سینماداران را نداشتیم به همین دلیل به سراغ مسئولان صنوف  رفتیم تا در صورت همکاری طرح را اجرایی کنیم. دوستان شورای صنفی با رایگان بودن کامل طرح موافق نیستند و می‌خواهند که نیم‌بها باشد و ما از آنجا که هدفمان این است که برای سینما آورده‌ای داشته باشیم پینهاد انها را پذیرفتیم.

بنابراین روز جمعه مصادف با روز ملی سینما به خاطر حمایت از سینمای ملی بلیت سینماها نیم بها است.