- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آغاز به کار گروه «هنر و تجربه» با حضور سینماگران/ عکس یادگاری با «یک اتفاق ساده»

honar-o-tajrobeh
تعدادی از سینماگران و منتقدان در آیین آغاز به کار گروه «هنر و تجربه» در باغ فردوس حضور یافتند.
سوره سینما- محمدرضا ملک محمدی: دراین مراسم که سه شنبه ۲۵ شهریورماه در سالن سینما فردوس عمارت باغ فردوس برگزار شد، جمعی از  هنرمندان ، مسئولان و علاقمندان حضور داشتند. از عوامل فیلم «یک اتفاق ساده» دکتر امید روحانی (دستیار نویسنده و دستیار کارگردان) و نقی معصومی مدیر فیلمبرداری در این مراسم حضور داشتند. قبل از نمایش فیلم  دکتر امید روحانی، نظام الدین کیائی و نقی معصومی در ستایش از مرحوم شهید ثالث و جایگاه فیلم «یک اتفاق ساده» در تاریخ سینمای ایران صحبت کردند.

نظام‌الدین کیایی صدابردار باسابقه سینما در بخشی از مراسم گفت:‌ زمانی که سهراب شهید ثالث شروع به فیلمسازی کرد کسی شبیه به سهراب پیدا نمی‌شد. حتی زمانی که ما در دبیرستان بودیم با اینکه دانش‌آموزان همیشه شباهت‌های یکسانی دارند اما سهراب متفاوت بود. روزی در خانه سهراب بودم به او گفتم که یک فیلم بساز که آلن دلون در آن بازی کند. آن موقع شرایطی فارهم بود که دلون مدتی فقط فیلم‌های هنری بازی می‌کرد و به خاطر حضورم در تلویزیون آلمان و ارتباطاتی که داشتم ایده را به دفتر دلون رساندم، اما در نهایت سهراب با آلن دلون کار نکرد. او فکر می‌‌کرد محو می‌شود و دیگر سهراب شهید ثالث نیست چون کم کم به شهرت نزدیک می‌شود.

خسرو دهقان، مهدی رحمانی، جعفر پناهی، مجتبی میرتهماسب، همایون اسعدیان، مهدی صباغ‌زاده، علی رضا داوودنژاد، آتوسا قلمفرسایی، شاهین امین، سیف الله صمدیان، حمیدرضا صلاحمند، محمد شیروانی، جعفر صانعی مقدم ،امیر اسفندیاری و. . . در این آیین حضور داشتند. اجرای این مراسم به عهده کیوان کثیریان بود.