- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«اکباتان» را در شبکه نمایش خانگی ببینید/ اقتباس آزاد از «فرار از تله»

Ekbatan

فیلم سینمایی «اکباتان» ساخته مهرشاد کارخانی اقتباس از «فرار از تله» است.

سوره سینما- فیلم سینمایی «اکباتان» به تهیه کنندگی سید محسن جاوید و رویا شریف چهارمین فیلم بلند مهرشاد کارخانی سال گذشته همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. این فیلم تا به حال در جشنواره‌های بین‌المللی شانگهای چین ، چشم سوم هندوستان و چند جشنواره دیگر حضور داشته است.

داستان این فیلم که نویسندگی آن را مهرشاد کارخانی بر عهده داشته است ، درباره مردی است که پس از خروج از زندان به دنبال آرامش در شهر می گردد ، اما دیوارهای بلند اکباتان برای او فاصله ای میان مرگ و زندگی است .در این فیلم اجتماعی شهری شاهد احمدلو ، مزدک میرعابدینی، سحر قریشی، سروش صحت ، مانی حیدری ، پوراندخت مهیمن و علی اصغر طبسی با حضور افتخاری داوود رشیدی به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم سینمایی «اکباتان» محصول سال ۱۳۹۰ است و در راستای دغدغه های اجتماعی و سینمای مورد علاقه مهرشاد کارخانی است که این بار برای تولید اثر خود برداشتی آزاد از فیلم سینمایی «فرار از تله» به نویسندگی و کارگردانی زنده یاد جلال مقدم داشته و با نگاهی به شرایط امروز جامعه فیلمنامه اثر را به نگارش در آورده است .

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: سیدمحسن جاهد، مشاور فیلمنامه: مجید رحیمیان، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: ایما استمراری، صدابردار: علی رضا غفاری نژاد، صداگذاری و میکس: علی رضا علویان، تدوین: حسن ایوبی، موسیقی: ستار اورکی، طراح صحنه و لباس: مهرشاد کارخانی، طراح گریم: مهین نویدی، مدیر تولید: مهدی فصاحت، دستیار اول فیلمبردار: رسول تنهایی، گروه طراحی صحنه: علی ابراهیمی، البرز ملکپور، عسل هاشمی، مجریان گریم: پروین نویدی، پیمان کظیمی، سپیده نعمت الله، عکس: علی حمیدنژاد ، منشی صحنه: آزاده زارعی، مدیر تدارکات: محمد سلمانی، تهیه کنندگان: سیدمحسن جاهد و رویا شریف.