- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

استقبال از فیلم‌های اکران شده در سال ۹۳ در سینما استقلال/ روزهای پررونق «آرایش غلیظ»

esteghlal-arayesh-ghaliz

مدیر سینما استقلال استقبال تماشاگران از فیلم‌های اکران شده در سال ۹۳ را قابل توجه ارزیابی کرد.

امیرهوشنگ پاسبانیان مدیر سینما استقلال به سوره سینما گفت: نیمه نخست سال ۹۳ نسبت به سال گذشته فروش بسیار خوبی داشتیم و این نشان می دهد فیلم خوب مخاطب را حتی ساعت یک صبح به سینما می‌آورد. این اتفاق بسیار خوبی بود و مخاطب را با سینما آشتی داد. فیلم خوب در درجه اول اهمیت قرار دارد ولی حاشیه های اکران هم امسال کمتر از سال گذشته بود و این نکته مهمی بود. حاشیه هایی که برای فیلم ها به وجود می آید باعث می‌شود مردم هم روی خوش به آن‌ها نشان ندهند.

او درباره آمار فروش فیلم های سینما استقلال در سال جاری گفت: «طبقه حساس» سیصد میلیون تومان فروخت و در راس فروش قرار گرفت. «امروز» میرکریمی ۱۲۰ میلیون و «زندگی مشترک» هم ۴۰ میلیون فروختند. «آرایش غلیظ» تا کنون ۴۰ میلیون فروخته است.

پاسبانیان در خصوص استقبال مردم از «آرایش غلیظ» گفت: پیش‌‌بینی می کنم این فیلم در جدول فروش جای «امروز» را بگیرد. زیرا تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، ۱۴ میلیون فروش داشتیم و روز پنجشنبه حتی در سانس فوق‌العاده سالن تقریبا پر بود. فکر می کنم نیمه دوم سال هم استقبال مردم از فیلم های اکران شده خوب باشد. سانس‌های فوق العاده که از آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شده اند هنوز ادامه دارند.

پاسبانیان درباره فیلم «امروز» توضیح داد: این فیلم مخاطب خاص دارد و کسی فکر نمی کرد حتی نیم میلیارد تومان بفروشد. اما یک میلیارد تومان فروخت. خوشحالم که سینما استقلال سرگروه  ۴ فیلم از آثاری است که تا کنون به اسکار رفته‌اند. پیش از این «جدایی نادر از سیمین»، «آواز گنجشک ها» و «بچه‌های آسمان» برای اسکار معرفی شده بودند.