- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مشاوره حقوقی رایگان به سینماگران

m.ebrahimvand

یک شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگی برای مشکلات حقوقی سینماگران مشاوره رایگان تدارک دیده است.

سوره سینما- واحد مشاوره حقوقی رایگان شرکت سرمایه‌گذاری آبیژرسانه حامی هنرمندان و محصولات فرهنگی با هدف حمایت از تمامی اصناف سینمایی راه اندازی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری آبیژرسانه، مریم ابراهیم‌وند مدیر عامل گفت: واحد مشاوره حقوقی شرکت سرمایه گذاری آبیژرسانه با به کارگیری جمعی از وکلا و قضات مجرب و پیشکسوت قصد دارد برای اولین بار در ایران خدمات حقوقی خود را به طور رایگان با هدف حمایت و پشتیبانی در خدمت سینماگران قرار دهد.

وی انگیزه خود را از راه اندازی و اجرای این طرح حفظ و پیگیری هویت فرهنگی اصناف سینمایی اعلام کرد و افزود: در سال های اخیر بسیاری از آثار سینمایی از شبکه‌های داخلی و خارجی پخش شدند بدون اینکه مجوزی داشته باشند یا صاحبان اثر حتی اطلاعی داشته باشد علاوه بر این طرفین قرارداد در پروژه های سینمایی گاهی به دلیل مسایل مالی و عدم پرداخت به موقع دستمزدها ممکن است نتوانند مطالبات به حق‌شان را وصول کنند.

ابراهیم‌وند گفت: ما با راه اندازی این واحد، از مشاوران، وکلا و قضات مجربی دعوت به کار کردیم تا بتوانیم از تمامی مسایل حقوقی سینماگران که در هر زمان خواه قبل از عقد قرارداد یا حین کار و پس از آن به مشکل برخوردند حمایت و رسیدگی کنیم. ضمن اینکه این واحد تنها برای اصناف سینمایی رایگان خواهد بود و سایر نهادها و سازمان هایی که به این شرکت مراجعه می کنند در قبال خدماتی که ارائه می‌کنیم هزینه دریافت می شود. بخش حمایت از زنان سینماگر که پیش از این مطرح شده بود به زودی فعالیت اجرایی خود را آغاز می‌کند.