- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تقدیر از عیاری در خانه سینما/ دیدار وزیر بهداشت با سینماگران

neshast vazir behdasht (3)

چهارشنبه ۹ مهرماه از کیانوش عیاری در خانه سینما تجلیل شد.

سوره سینما- نشست سینماگران با دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت با حضور دکترسیدهادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل برج میلاد و جمعی از سینماگران برگزار شد. در این مراسم از کیانوش عیاری به عنوان سینماگری که میان سینما و جامعه پزشکی پیوند برقرار کرده است، قدردانی شد.

فرهاد توحیدی در بخش تقدیر از کیانوش عیاری که مجموعه «روزگار قریب» و فیلم «بودن یا نبودن» را ساخته گفت: همه جای دنیا دولتمردان تلاش می کنند تا در حفظ سرمایه های فرهنگی و هنری قدم بردارند و از آن محافظت کنند اما در روزهای گذشته در فضایی که ساخته شد برخی از دوستان که مایه مباهات و افتخار سینمای ایران هستند با الفاظ سختی نواخته شدند که از آن جمله می‌توان به کیانوش عیاری اشاره کرد

این فیلمنامه‌نویس به سوابق حرفه‌ای عیاری اشاره کرد و ادامه داد: اگر یک هنرمند و سینماگر وجود دارد که پیوند و پلی بین سینما و جامعه پزشکی زده است کیانوش عیاری خالق سریال «روزگار قریب» است کسی که این مرد بزرگ حوزه بهداشت کشور را به عنوان یک قهرمان ملی به جامعه ۷۰ میلیونی کشور معرفی کرد.

کیانوش عیاری هم که در میان تشویق حاضران روی سن آمد گفت: فیلم «بودن یا نبودن» در سال ۷۲ تولید شد آن زمان فکر می کردم که چیزهای مهمتری برای پیوند قلب در جامعه ما وجود دارد و آن هم نوع نگاهی است که بین خانواده اهدا کننده و گیرنده به وجود می آید. بعد از ساخت این فیلم دکتر ماندگار به من گفت تکانِ تکان دهنده ای به مسئله اهدای پیوند قلب از طریق ساخت این فیلم به مردم داده شده است. بعد از آن فیلم سینمایی «بیدار شو آرزو» را با موضوع زلزله بم ساختم که متاسفانه فرصتی برای نمایش آن بوجود نیامد.

neshast vazir behdasht (4) [1]سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه مراسم گفت: خوشحالم امشب به این خانه آمدم. حوزه بهداشت و درمان حوزه وسیعی است که قبل از اینکه این وظیفه به من داده شود از آن مطلع بودم. این وزارت از قبل از تولد و تا فوت افراد با مردم درگیر است اما علیرغم این گستردگی نقش آن در سلامت مردم در تمام دنیا تنها ۲۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از سلامت مردم جامعه به سایر بخشها از جمله فرهنگ مربوط می شود، توضیح داد: اگر مردم خودشان نخواهند هیچ کدام از دستگاهها نمی توانند در زمینه سلامت به آنها کمک کنند. ارتباط حوزه کاری سینما و بهداشت در هم تنیده شده است و ما در بخش بهداشت نیازمند کمک اهالی فرهنگ و هنر هستیم. متاسفانه در ایران ۶۰ درصد مرگ مردم به خاطر سوءرفتار در زندگی شخصی و فردیشان است. مانند مرگ در رانندگی که ۱۱ درصد مرگ های جامعه را به خود اختصاص داده است.

وزیر بهداشت با اشاره به دو فیلم «بودن یا نبودن» و سریال «روزگار قریب» بیان کرد: از کیانوش عیاری می خواهم که آثار جدیدی را در زمینه بهداشت و حوزه سلامت تولید کند. من به عنوان یک وزیر دوست دارم که کم حرف بزنم و بیشتر عمل کنم و از جمله مدیران نتیجه گرا هستم. فکر می کنم که ایجاد گروههای کارشناسی بتواند در رساندن ما به اهدافمان موثر باشد چون آنچه که مردم می خواهند ببینند کار و نتیجه است و امیدوارم امشب جلسه ای باشد که نتیجه فاخری در جهت مراقبت از سلامت مردم در پی داشته باشد.

هاشمی گفت: واقعیت این است که در حوزه بهداشت و درمان مشکلات زیادی وجود دارد اما خوشحالم که با انتخاب مردم، آقای روحانی مدیریت دولتی را در دست گرفت که سلامت یکی از سه اولویت اصلی این دولت است. سلامت در کنار امنیت و اقتصاد اولویت اصلی دولت روحانی است.

وزیر بهداشت گفت: طی یک سال گذشته دولت تصمیم های خوبی گرفته و رضایتمندی را در مردم ایجاد کرده است که امیدوارم قدم های بعدی مان هم در همین راستا باشد. ما می توانیم جلسات علمی با سینماگران برپا کنیم و بحث های علمی و اطلاع رسانی مناسبی در حوزه های مختلف داشته باشیم. به خاطر دارم سالها پیش سریال با نام «خط قرمز» با موضوع ایدز ساخته شد که تاثیر بسیاری در جامعه داشت.

احمدرضا درویش ، هارون یشایائی ، جهانگیر کوثری ، تقی علیقلی زاده، هوشنگ گلمکانی ، مجید جوزانی ،حسن پورشیرازی، هنگامه قاضیانی، مریم بوبانی ،  رضا ناجی، بیژن میرباقری ، منوچهر مصیری، محمد علی حسین‌نژاد، قاسم قلی پور و…. از حاضرین در این مراسم بود.