- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

درخواست نازنین فراهانی از سردار سلیمانی/ انتقاد از عملکرد تلویزیون

nazanin-farahani

بازیگر فیلم سینمایی «صداها» اسیدپاشی به زنان و دختران را محکوم کرد.

نازنین فراهانی بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به حادثه تلخ اسیدپاشی در اصفهان به سوره سینما گفت: متاسفانه گویا این جریان در تهران هم اتفاق افتاده است. من از زبان یکی از همکاران شنیدم که در میدان تجریش چنین جریانی به وقوع پیوسته است و این بسیار تلخ و دردناک است. البته نمی دانم این خبر چقدر صحت دارد، اما حتی انتشار چنین اخباری برای ایجاد ارعاب و وحشت نیز غم‌انگیز است.

وی با انتقاد از عملکرد تلویزیون و پوشش اخبار این حادثه گفت: در یکی از بخش‌های خبری جمله ای در رابطه با این حادثه شنیدم که بسیار اذیت شدم. مجری بخش خبری مورد نظر عنوان کرد شبکه‌های خارجی در مورد حادثه اسید پاشی بزرگنمایی کردند. این سوال برای من پیش آمده که آیا فاجعه باید بزرگتر از این باشد که زندگی عده‌ای نابود شده است؟ در مورد مسائلی با این عظمت و تلخی مدیران و سیاستگذاران رسانه ما اینچنین برخورد می‌کنند. در صورتی که گاهی اخبار کشورهای دیگر را بیش از مسائل داخلی بزرگنمایی می‌کنند.

فراهانی ادامه داد: این فاجعه یک اقدام غیرانسانی است. هیچ نسبتی با قرن حاضر ندارد و برگرفته از یک تفکر متحجرانه و اندیشه جاهلیت است که منجر می‌شود به اینکه مسیر زندگی چند انسان را تباه و دردناک کرده و نابود کند. امیدوارم مسئولان و نیروهای امنیتی و نظامی این مساله را در اولویت پیگیری قرار دهند و به جای مسائل کم اهمیت دیگر، جلوی چنین فجایعی بایستند. جامعه ما نیاز به امنیت و آرامش دارد.

بازیگر فیلم «از کنار هم می‌گذریم» ضمن بیان اینکه پلیس و دستگاههای مسئول باید فضایی امن را برای شهروندان ایجاد کنند ادامه داد: مدتی پیش من در رسانه‌ها مطلبی منتسب به سردار قاسم سلیمانی خواندم که در مقابل وحشی‌گری داعش و مقابله و برخورد با آنها بود. پس از آن آرامش و قوت قلب گرفتم که چنین افرادی مانند یک پدر و بزرگتر امنیت کشور ما را در برابر تهدیدهای داخلی و خارجی تامین می‌کنند. این حادثه هم کم از وحشی گری داعش ندارد و درخواست دارم که هر چه سریع‌تر عوامل این جنایت هولناک را دستگیر کنند تا اطمینان قلب برای ما و به نوعی روحیه‌ای برای قربانیان این حادثه باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «چشم» درباره فعالیت اخیر خود گفت: در فیلم سینمایی «نزدیکتر» به کارگردانی مصطفی احمدی ایفای نقش می‌کنم که به تازگی در منطقه دزاشیب تهران کلید خورده است و داستان در بستر یک خانواده روایت می‌شود که پس از مدت ها دور هم جمع شده‌اند. من هم نقش دختر این خانواده را برعهده دارم. پارسا پیروزفر، پگاه آهنگرانی، ستاره اسکندری، محمد بحرانی و شیرین یزدان‌بخش بازیگران این فیلم هستند.