- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

واگذاری ۹ سینمای وزارت ارشاد به حوزه هنری اصفهان

seyedin-nia

رئیس حوزه هنری استان اصفهان از واگذاری ۹ سینمای زیر نظر ارشاد به حوزه هنری تا پایان سال جاری خبر داد.

سوره سینما – فارس نوشت: سیدمهدی سیدین‌نیا گفت: بین اداره ارشاد و حوزه هنری اصفهان تفاهمنامه‌ای امضا شده و قرار است برخی از سالن‌های سینمایی در ‪شهرستان‌های اردستان، سمیرم، دهاقان، گلپایگان، فریدونشهر و شهرضا به حوزه هنری واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه سالن سینمایی استاد فرشچیان اصفهان نیز به حوزه هنری واگذار می‌شود، ‪ ادامه داد: برخی از این سینماها نیاز به تکمیل و تجهیز دارد که هزینه آن را حوزه هنری تقبل خواهد کرد و به زودی شاهد رشد و شکوفایی سینماها خواهیم بود.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان با انتقاد از بنیاد شهید در تحویل سینماهای استان به حوزه هنری تصریح کرد: این کار خود به خود باید صورت بگیرد و حرف رهبر معظم انقلاب مبنی بر واگذاری سینماها به حوزه هنری را نمی‌توان نادیده گرفت. سینماهای قدس، خانواده، ساحل، اندیشه، ایران و ۲۲ بهمن در دست بنیاد شهید است که این سینماها را به مرز تخریب کشانده‌اند تا به وقتش تغییر کاربری بدهند و تجاری‌اش کنند.

سیدین‌نیا اضافه کرد: بنیاد شهید به خوبی می‌داند که دیر یا زود باید سینماها را به حوزه هنری واگذار کند اما مشمول زمانش می‌کند تا اهداف خود را پیش ببرد اما باید دیر یا زود این سینماها را به حوزه هنری واگذار کند.