- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«بهشت از جنوب شرقی» منتظر تامین بودجه/ حال و هوای اجتماعی سیستان و بلوچستان در یک فیلم

javad-ardakani

جواد اردکانی فیلم تازه‌اش را در صورت تامین سرمایه لازم کلید می‌زند.

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما درباره تولید فیلم سینمایی «بهشت از جنوب شرقی» به سوره سینما گفت : فیلمنامه را بازنویسی کردیم و در حال حاضر پیگیر سرمایه هستیم و طبق صحبت هایی که انجام شده هفته گذشته فیلمنامه را به بنیاد سینمایی فارابی ارائه کردیم تا بخشی از سرمایه را تامین و از تولید این اثر حمایت کند که تا هفته آینده تکلیف نهایی مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگارش فیلمنامه توسط جواد اردکانی پس از حدود یکسال تحقیق و پژوهش  ۶ ماه به طول انجامید ادامه داد: این پروسه به دلیل حساسیت‌های موجود در بحث اتفاقات سیستان و بلوچستان بود تا اینکه حالا فیلمنامه آماده است و امیدوارم کارها بخوبی پیش برود ، ضمن اینکه ما در یک ماه گذشته همزمان یکسری مقدمات پیش تولید را فراهم کردیم تا در صورت تامین بودجه به سرعت وارد بخش اصلی پیش تولید و سپس آغاز کار شویم .

اصغری درباره میزان هزینه تولید و تامین بخش دیگر بودجه مورد نظر گفت: این کار به نسبت سنگین است و مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و همچنین دوستان در شورا تایید و تاکید کردند که باید با کیفیت ساخته شود و نسبت به این جریان پیگیر و متعهد هستند. برای تامین بخش های باقیمانده بودجه مورد نظر هم با دو ارگان دیگر که تمایل دارند وارد مذاکره شدیم و فیلمنامه در اختیار آنها گذاشتیم که یکی سازمان بسیج است که به شدت تمایل مشارکت دارد و دیگری هم سازمان سینمایی دفاع مقدس که آنها هم تمایل دارند و ما فیلمنامه ارائه کردیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» درباره فیلمنامه «بهشت از جنوب شرقی» گف : این فیلمنامه درباره موضوع و شرایط اجتماعی سیستان و بلوچستان است، ولی در این بین هم نگاهی به وقایع امنیتی و تهدیداتی که در بین جامعه وجود دارد می اندازد. از سوی دیگر هم به دلیل تاثیر اساسی و بسیار مهم شهدای وحدت در استان سیستان و بلوچستان، نگاهی نیز به این جریان دارد.

وی با بیان اینکه کارگردان کار هم تا هفته آینده مشخص می شود درباره انتخاب عوامل و بازیگران این فیلم سینمایی گفت : صحبت هایی شده و کاندیداهایی وجود دارند که منتظر هستیم بلافاصله پس از قطعی شدن بودجه و براساس هزینه ها با هنرمندان مورد نظر وارد قرار داد بشویم. برای حضور در جشنواره هم اگر شرایط پیش برود زمان کافی برای رسیدن به جشنواره را داریم ، اما همه چیز منوط به تامین بودجه است .

اصغری درباره مکان فیلمبررداری و لوکیشن های فیلم سینمایی «بهشت از جنوب شرقی» گفت: با توجه به اینکه تمام داستان ما در سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد ، پس طبیعی است که باید بخش عمده ای از فیلمبرداری در استان سیستان و بلوچستان انجام شود. این موضوع به لحاظ تولید شرایط خاص خود را خواهد داشت. امکان دارد که بخش های خیلی کمی را نیز خارج از آنجا و شاید در تهران فیلمبرداری کنیم.