- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ناامیدی خسرو سینایی از تولید «قطار زمستانی»/ کمبود بودجه مانع تولید فیلم تازه

khosro-sinayee

خسرو سینایی از حل شدن مشکلاتی که برای کلید خوردن فیلم «قطار زمستانی» وجود دارد، ابراز ناامیدی کرد.

سینایی به سوره سینما گفت: سه سال است که منتظرم تکلیف «قطار زمستانی» را مشخص کنند، امابه نتیجه نرسیده‌ام. امیدوار بودم تا عزت‌الله انتظامی سر پاست و حال جسمی خوبی دارد، این کار را شروع کنم و به پایان برسانم. حالا با این همه تأخیر حتی در صورت گرفتن پروانه ساخت هم اشتیاق چندانی برای کار ندارم. شاید به همین دلیل بود که به سراغ پروژه دیگری رفتم و «جزیره رنگین» را شروع کردم. فیلمنامه هایی هم همیشه هست که به آنها مشغول باشم اما باید بودجه ای باشد که فیلمی ساخته شود.

وی افزود: فکر می کنم مشکل اصلی «قطار زمستانی» بودجه سنگین آن باشد که البته تنها نسبت به کارهای دیگر کارنامه خودم سنگین است و شاید در این سینما فیلم های دیگری شروع به ساخت کنند که گران تر از پروژه من باشند. حق خودم دانستم که بعد از این چهل و هفت و هشت سالی که در سینما فعال هستم، فیلم متفاوتی بسازم که خلاصه‌ای باشد از همه اندوخته‌ها و دستاوردهایم در این سال‌ها. به همین دلیل هم هست که کمی هزینه‌بر است. نیمی از بودجه را باید سینمای لهستان تأمین کند و هنوز توافقی در این باره نداشته‌ایم.

سینایی درباره فیلم دیگر خود گفت: برعکس «قطار زمستانی» ، برای «جزیره رنگین» سختی زیادی متحمل نشدم. کار را در اردیبهشت شروع کردیم و تابستان هم به پایان رساندیم. در این فیلم علاوه بر مهدی احمدی و طیبه دهقان از بومی‌های مناطق جنوبی کشور استفاده کرده‌ام. بازیگران با استعدادی همچون محمد سلامتی، عبدالرسول دریایی، مصطفی شب تاری، نرگس هرمزی و … در این فیلم بازی می‌کنند. این اثرم نیز متفاوت از آب در آمده و در یک کلام می توانم بگویم حال و هوای سبکبالی بر آن حاکم است. امیدوارم در برخورد با مخاطب هم موفق باشد.

خسرو سینایی کارگردانی فیلم های «مثل یه قصه»، «گفت و گو با سایه ها»، «عروس آتش» و … را در کارنامه دارد.