- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«آرمانشهر» نگاه فراملی دارد/ اکران فیلم ۳ زبانه همراه با زیرنویس در جشنواره فجر

arman-shahr

فیلم سینمایی «آرمانشهر» به کارگردانی حسن ناظری این روزها همزمان در مراحل صداگذاری و ضبط موسیقی قرار دارد.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده این فیلم به سوره سینما گفت: تدوین «آرمانشهر» در اسکاتلند به پایان رسیده و محمود موسوی‌نژاد صداگذاری و آرمان موسی‌پور هم ضبط موسیقی را انجام می دهد. مراحل تصحیح رنگ در استودیو روشنا انجام شد. به جز حسن ناظر کارگردان، امیر آقایی نویسنده و دوستانی که کار صداگذاری و موسیقی را انجام می‌دهند و همایون ارشادی هیچ‌کدام از عوامل فنی و بازیگران ایرانی نبوده و هر یک از ملل مختلف به این فیلم پیوسته‌اند.

این تهیه‌کننده گفت: با توجه به اینکه سوژه بین‌المللی است و ما نگاه کاملا فراملی به این فیلم سینمایی داشتیم بعد از جشنواره فیلم فجر «آرمانشهر» برای اکران در فستیوال‌های مختلف آماده می‌شود. با توجه به موضوع قصه و حضور بازیگران فارسی زبان افغان و تاجیک بخش هایی از زبان فیلم، فارسی است اما به دلیل حضور شخصیت‌های اصلی قصه که هندی و اسکاتلندی هستند دو سوم دیگر فیلم به زبان هندی و انگلیسی است به همین خاطر زمان اکران، فیلم با زیرنویس فارسی نمایش داده می‌شود.

این تهیه‌کننده درباره عوامل غیر ایرانی فیلم گفت: در این فیلم لیمید در نقش ویلیام بازیگر اول مرد، لینا الم در نقش جانان، ملالای ویکریا و بسکر پاتل، آنا ویکلی ، ممنون مقصودی، حاجی گل عصر، استون میدلتون، موکاش خان، هنا اسپیرت، پهلا فریر و ریگی گب بازی می‌کنند. بازیگران افغانی و هندی نیز در این فیلم هستند. همچنین هاکن بالسون مدیر فیلمبرداری، سوتر لند کالج طراح گریم، عارف منصوری مدیر هنری، توماس آی واتر بازنویسی نهایی و احمد کاووسی دستیار فیلمبردار از دیگر عوامل فیلم هستند.

وی افزود: در حال حاضر مراحل فنی فیلم رو به اتمام است و حتی پوستر هم طراحی شده و از هفته بعد رونمایی می شود. موضوع فیلم درباره یک زن افغانی است که همسرش ۸ سال پیش بر اثر جنگ قطع نخاع شده است. او قصد دارد دوباره امید را به خانه اش بازگرداند و به زندگی‌اش تداوم ببخشد و تنها راه این موضوع وجود یک بچه است. این زن تصمیم می‌گیرد با لقاح مصنوعی باردار شود و به همین دلیل برای انجام این کار به هندوستان می‌رود و…

محسن علی اکبری تهیه‌کنندگی فیلم های«استرداد»، «پنهان» و… را برعهده داشته است.