- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

وقتی گلزار از دنیایی دیگر می‌آید/ «مادر قلب اتمی» اثری خلاقانه است

madare-ghalb-atomi1

تهیه‌کننده «مادر قلب اتمی» این فیلم سینمایی را اثری خلاقانه و متفاوت ارزیابی کرد.

سیدامیر سیدزاده به سوره سینما گفت: فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» این روزها مراحل پس از تولید را می‌گذراند. صداگذاری و میکس آن به پایان رسیده و تصحیح نور و رنگ تا آخر این هفته تمام می‌شود. به زودی فیلم را به دبیرخانه سی و سومین جشنواره فیلم فجر می‌فرستیم و ان شا الله در این دوره حضور خواهیم داشت. ما فیلمبرداری این پروژه را بعد از نوروز ۹۳ شروع کردیم و حدود ۳۰ جلسه کارمان طول کشید که ۲۸ جلسه آن، شب بود.

وی در مورد داستان فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» توضیح داد: تمام قصه در یک شب می‌گذرد، همان شبی که یارانه ها را واریز می‌کنند. شخصیت‌های اصلی قصه ما اتفاقا در همان شب تصادف می کنند و نمی توانند از هیچ کدام از دستگاه های عابربانک، پولی دریافت کنند. این فیلمنامه به قلم علی احمدزاده و مانی باغبانی نوشته شده و ایده های بسیار خلاقانه‌ای دارد. شاید در نگاه اول، این فیلم تنها یک خط داستانی داشته باشد اما وقتی با آن همراه شویم می بینیم ده‌ها معضل دیگر را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

سیدزاده همچنین گفت: در این فیلم نمادهای ملی و غیرملی، مسائل بحران خیز و مسائل عادی تر و … به گونه ای در قالب دراماتیک این فیلم سینمایی جا شده اند که توجه مخاطب را به هزار و یک موضوع روزمره جلب می کنند، اما این بار از یک زاویه نگاه متفاوت که شاید قبلا هرگز با این رویکرد در مورد آن فکر نکرده بودند. این فیلم در واقع نه زمان خاصی دارد و نه مکان مشخصی. می توان گفت یک فضای سوررئال دارد و با استفاده صحیح از دیالوگ و اتفاقاتی که پشت سر هم رخ می دهند، از ریزترین ماجراها تا یک مسئله مهم مثل انرژی هسته ای را مورد بررسی قرار می دهد.

این تهیه کننده درباره انتخاب بازیگران این فیلم توضیح داد: ما گزینه های زیادی برای ایفای نقش های مختلف این فیلم داشتیم، اما در نهایت تصمیم گرفتیم بازیگری همچون محمدرضا گلزار را در کنار یک بازیگر دیگر مانند ترانه علیدوستی قرار بدهیم با اینکه ژانر کاری هر دو بسیار متفاوت است، اما اقتضای داستان این‌چنین بود. در این قصه کاراکتری که گلزار آن را بازی می‌کند از جهان دیگری به این فضا قدم می گذارد و اصلا با ورود اوست که داستان وارد تم جدیدی می‌شود. او در این فیلم بازی بسیار متفاوتی را از خود نشان داده است. بازیگران دیگرمان مانند مهرداد صدیقیان و پگاه آهنگرانی و … با هدف خلاقانه بودن فیلم انتخاب شده‌اند.

سیدزاده در پایان گفت: در خلاصه داستانی که از این فیلم در خبرها منتشر شده، اینطور آمده که ماجرا با مهمونی کامی شروع می‌شود، کسی که قصد دارد ایران را برای همیشه به مقصد تونس ترک کند. شاید برای مخاطب حرفه ای سینما این سوال پیش بیاید که آیا این فیلم با فیلم قبلی آقای احمدزاده ، «مهمونی کامی» ارتباط دارد، اما باید بگویم هیچ ربطی وجود ندارد و این فیلم یک داستان جداگانه دارد.

فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده به شریط پذیرش در جشنواره امسال حضور دارد.