- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

عباس غزالی با دو فیلم در جشنواره فجر/ «دلبری» ادای دین به شهدای دفاع مقدس

abbas-ghazali1

عباس غزالی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم حضور دارد.

غزالی به سوره سینما گفت: «اعترافات ذهن خطرناک من» را خیلی دوست دارم و آن را یک شروع ایده‌آل برای کار در سینما به حساب می‌آورم. در تمام این سال‌ها فرصت زیادی وجود داشت برای اینکه من زودتر از این‌ها به سینما قدم بگذارم، اما آن وسواسی که در تلویزیون دارم در سینما  به اندازه بیشتری وجود دارد و به همین دلیل صبر کردم تا یک گام محکم و ان شا الله پایدار بردارم. من برای سینما همیشه عطش بیشتری داشته ام اما هیچ وقت نخواسته ام یک حضور مقطعی یا بدون تأثیر در آن داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه برای بازی در فیلم هومن سیدی انتخاب شده، توضیح داد: کارهای سیدی را از زمانی که فیلم کوتاه می ساخت دنبال می کردم و همیشه دوستش داشتم. تجربه همبازی بودن با ایشان را هم داشته ام و همیشه خلاقیتی که در کارش داشت مرا سر ذوق می آورد. او چهار سال قبل هم برای بازی در «آفریقا» از من دعوت کرد اما آن زمان من مشغول بازی در مجموعه «وضعیت سفید» بودم و مجبور شدم این پیشنهاد را رد کنم. امسال اما فرصت خوب این همکاری فراهم شد و من از این بابت بسیار خوشحالم.

غزالی در توضیح بیشتر خود درباره این فیلم سینمایی گفت: نام کاراکتر من در فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» صحت است. این شخصیت به همراه شخصیت هایی که سیامک صفری و نگار جواهریان بازی اش می کنند، سه نقش اصلی فیلم هستند و بازیگران خوب دیگری مثل رویا نونهالی و چکامه چمن ماه نیز حضور کوتاه اما بسیار خوب و موثری در آن دارند. صحت هم جای خوبی در این فیلم دارد و امیدوارم به مذاق مخاطب خوش بیاید. در تمام فیلم، من در مقابل آقای صفری و خانم جواهریان قرار گرفته ام. آنان بازیگرانی هستند که موقعیت تثبیت شده ای در این سینما دارند و واقعا فرصت مغتنمی بود که نصیبم شد و از این بابت خوشحالم.

abbas-ghazali2 [1]

این بازیگر جوان درباره یک تجربه سینمایی دیگر که در سال ۸۷ پشت سر گذاشته اضافه کرد: «معبد جان» فیلمی بود که سال ساخت آن به خیلی قبل بر می‌گردد. من آن روزها سنی نداشتم و اصلا در موقعیتی نبودم که خودم انتخاب کنم. انتخاب می‌شدم و به خاطر بی تجربگی ، قدرت تصمیم گیری چندانی نداشتم. اگر این اثر را جزو آثار سینمایی ام به حساب نمی‌آورم به خاطر این است که پروانه ساخت این فیلم، تلویزیونی بود و بعدها خواستند سینمایی‌اش کنند . بنابراین اینگونه نیست که من این فیلم را دوست نداشته باشم، تنها آن را به عنوان یک تجربه سال‌های دور در ذهن نگه داشته ام.

عباس غزالی درباره این روزهای خود به سوره سینما گفت: فیلم «دلبری» به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری به تازگی کلید خورده و من یکی از نقش های آن را بر عهده دارم که با وجود اینکه بلند نیست، جای خوبی در قصه دارد. در این فیلم با جمشید هاشم‌پور همبازی شده ام و البته علت رضایت و اشتیاق من برای این فیلم علاوه بر این ها، موضوع دیگری هم هست. من همیشه دوست داشتم نسبت به شهدای سرزمینم ادای دینی داشته باشم و حالا با «دلبری» این امکان فراهم شده  و به این دلیل از خداوند ممنونم. من فیلم قبلی اشکذری، «خانه ای کنار ابرها» را هم بسیار دوست داشتم و نسبت به موفقیت این کار جدید در فیلمنامه امیدوار هستم.

عباس غزالی با مجموعه «وضعیت سفید» به شهرت رسید و در جشنواره سی و سوم فجر نیز با دو فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» و «دلبری» حضور خواهد داشت.