- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

روشنک عجمیان با یک فیلم در راه جشنواره فجر/ بازی در مجموعه‌ای درباره رفاقت زنانه

roshanak-ajamian

روشنک عجمیان با فیلم سینمایی «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد در سی و سومین جشنواره فجر روی پرده می‌رود.

عجمیان بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری به سوره سینما گفت: به تازگی سریال «جاده چالوس» را روی آنتن داشتم که در چهار قسمت پایانی آن به ایفای نقش پرداخته بودم. این روزها هم در چند کار سینمایی و سریال بازی می کنم که هنوز مشغول تصویربرداری هستیم و به پایان نرسیده است.

وی در ادامه درباره فیلم سینمایی که در آن بازی می کند گفت : در فیلم سینمایی «حریر» به تهیه کنندگی غلامرضا آزادی و کارگردانی فریال بهزاد همکاری داشتم که متقاضی حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر است و فضا و داستانی زنانه دارد و در مورد معظلات یک زن و تبعات مشکل او در جامعه است. من هم یکی از نقش های محوری فیلم را بر عهده دارم و از این همکاری راضی بودم.

این بازیگر درباره سریال جدیدی که در آن ایفای نقش می کند گفت: در مجموعه «شهر من شیراز» به کارگردانی محمد بنایی نیز حضور دارم که در حال تصویربرداری هستیم و کار در تهران به پایان رسیده و قرار است که بزودی به شیراز برویم تا بخش های مربوط به آنجا را نیز تصویربرداری کنیم، اما در حال حاضر یک مقدار به دلیل شرایط اقتصادی موجود در تلویزیون منتظر هستیم تا برخی از مسائل رفع شود و کار ادامه پیدا کند.

بازیگر سریال «کوچه اقاقیا» در ادامه گفت: تنها دلیل محکمی که بازی سریال «شهر من شیراز» را پذیرفتم ، فیلمنامه خوب و زن محور آن بود. موضوع آن هم کمتر در مجموعه‌های تلویزیونی دستمایه قرار گرفته بود، داستانی که به رفاقت و دوستی دیرینه ۴ خانم می‌پردازد که از کودکی با هم بزرگ شده اند و در اصل به ارزش های این ارتباط دوستانه می‌پردازد.

عجمیان ادامه داد : در فیلمنامه و روند داستان برای هر یک از شخصیت ها که جایگاه مستقلی دارند، اتفاقات و مشکلاتی بروز می کند و با تمام این شرایط آنها در کنار هم به زندگی می پردازند و در صدد حل معظلات موجود هستند. همین فضای داستانی و شرایط موجود برای من ارزشمند و دوست داشتنی بود و از طرفی هم با عوامل و بازیگران خوبی همکاری دارم که باعث خوشحالی است.

این بازیگر در ادامه درخصوص اینکه این روزها مجموعه ها و فیلم های تلویزیونی کمتر دیده می شود گفت: نکته جالبی که وجود دارد این است که به قدری میزان توجه تماشاچی به آثار تلویزیون کم شده که با وجود این همه فعالیت باز هم خیلی ها تصور می کنند که برخی بازیگران بسیار کم کار هستند ، اما واقعیت این است که میزان مخاطب و استقبال از آثار کاهش پیدا کرده و به نوعی از فیلم ها و مجموعه ها زده شده است.من سال گذشته ۸ فیلم تلویزیونی داشتم و با این شرایط باز هم فکر می کنند که کم کار هستم.

عجمیان با اشاره به شرایط بازیگری در تلویزیون گفت: متاسفانه افراد کارنابلد زیادی به عرصه بازیگری وارد شده اند و جا را برای افراد شایسته، مستعد و خوبی که به واسطه تحصیل و آموزش‌های لازم باید حضور داشته باشند ، تنگ کرده اند. اما با این شرایط خود من آهسته و پیوسته به کار در سینما و تلویزیون ادامه می دهم و در واقع پذیرفته ام که در این شرایط چاره ای جز این نیست و در وضعیت بدی قرار داریم ، چون واقعا خیلی از افراد مشخص نیست با چه پشتوانه ای و از کجا وارد این حرفه شده اند. افرادی مثل ما که در این حوزه تحصیل کرده‌ایم در حاشیه به کار ادامه می‌دهیم.

وی درباره تجربه اجرا در تلویزیون گفت: هر چند که کار اجرا بسیار بی‌دغدغه تر و بهتر از بازیگری بود، اما آن را کنار گذاشتم. به دلیل اینکه در همان ایام چند پیشنهاد خوب بازیگری را از دست دادم . رشته اصلی من بازیگری است، ترجیح دادم به این حوزه بیشتر تمرکز کنم و به پیشنهادهای زیادی که در زمینه اجرا دارم، پاسخ منفی داده‌ام.