- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«چند متر مکعب عشق» را دیدم و گفتم کاش افغان بودم!/ نظر بازیگر «دربند» درباره فیلم

behrang1

بهرنگ علوی درباره فیلم «چند متر مکعب عشق» یادداشتی نوشته و آن را در اختیار سوره سینما قرار داده است.

سوره سینما- بهرنگ علوی بازیگر سینما در این یادداشت نوشته است: «بعد از تماشای فیلم «چند متر مکعب عشق» افسوس خوردم و گفتم کاش من یک افغان بودم و این فیلم به عنوان نماینده سینمای ما برای فرستادن به اسکار انتخاب می‌شد. این فیلم، یک اثر سینمایی کامل است و همه چیز را در دل خودش دارد. درام، ساختار، واقع‌گرایی، کارگردانی درخشان، فیلمبرداری بسیار خوب و بازی‌های رشک برانگیز. همه آنان، چه بازیگرهای تک سکانسی و چه بازیگران اصلی به قدری درست و باورپذیر به ایفای نقش پرداخته‌اند که ما می توانم به راحتی کلیت اثر هنری را باور و حس خوبش را دریافت می‌کنیم.

ما هر وقت خواسته ایم با موضوع مهاجرت فیلم بسازیم، یک ایرانی را نشان داده ایم که به اروپا می رود و با مشکلاتی روبرو می‌شود. در «چند متر مکعب عشق» اما مهاجرانی از کشور همسایه ایران را می بینیم و شاهد هستیم که ما با آنان چگونه رفتار می‌کنیم و آنان در مقابل ما چگونه‌اند. نشان دادن موضوع از این زاویه، از ویژگی های بارز فیلم بود. مهم نیست که این فیلم برای اسکار انتخاب شده یا نشده، همانطور که مهم نبود هیچ کدام از عوامل فیلم چه برای جشنواره فجر و چه برای جشن منتقدان جایزه نگرفتند و باید گفت چیزی از ارزش های آنان کم نشده است. ما هر وقت فیلم را می بینیم تحت تأثیر قرار می‌گیریم و دوباره می گوییم چقدر همه چیز عالی بود.

behrang2 [1]

در حق «چند متر مکعب عشق» کم لطفی صورت گرفته و می‌شد اکران بهتری نصیب فیلم شود. امیدوارم متولیان فرهنگی به خصوص اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که همیشه تصمیم گیرنده هستند و نظارت بیشتری بر سینما دارند، این فیلم را ببینند و در آینده اتفاقات بهتری را برای چنین فیلم‌هایی رقم بزنند. اینکه در جریان یک رویداد فرهنگی صرفا جوایز را تقسیم کنیم و بعد اثر را به حال خود رها کنیم، زیبا نیست. یک فیلم جریان‌ساز اجتماعی و فرهنگی باید بتواند مسئله‌ای را اصلاح کند یا مشکلی را مرتفع. امید که با مهربانی هر چه بیشتر مسوولان این امکان در آینده هر چه بیشتر فراهم شود.»

«چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی را حوزه هنری پخش می‌کند. ساعد سهیلی، حسیبا ابراهیمی، نادر فلاح، مسعود میرطاهری و … بازیگران این فیلم هستند که مدتی است اکران عمومی شده است. بهرنگ علوی برای بازی در «دربند» ساخته پرویز شهبازی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.