- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کشاورز بازیگری تکرار ناپذیر در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون است

Keshavarz-Entezami

عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز را بازیگری بدون جایگزین در سینمای ایران می‌داند.

سوره سینما- به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، استاد عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما با بیان اینکه بازیگر باید بتواند با مخاطب ارتباط بسیار نزدیک برقرار کند گفت: تمام هنرمندان ماندگار نیستند و تکرار در بازیگران جوان امروزی بسیار زیاد است. بازیگر باید با نقش خود زندگی کند تا مخاطب آن را هیچگاه فراموش نکند.

این پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه بازیگران زیادی از نظر ظاهری شباهت به کشاورز داشتند اما نتوانستند مانند او بازی کنند تاکید کرد: زیبایی ظاهری به هیچ وجه مهم نیست چراکه بازیگران زیادی وارد عرصه بازیگری شدند که از نظر ظاهری فوق العاده هستند اما خوش ندرخشیدند.

بازیگر اجاره نشین ها تصریح کرد: بازیگران تازه وارد تنها زیبایی ظاهری را ملاک موفقیت می دانند در حالی که بازیگر باید با حرکاتی در چهره خود به تماشاگر نزدیک شود و با آن انس بگیرد.

استاد انتظامی به بازی بی نظیر کشاورز در فیلم های مادر، روز واقعه، زیر درختان زیتون، دلشدگان اشاره کرد و افزود: کشاورز در سریال و فیلم های متعددی نقش آفرینی کرده که بازی های وی در سریال های تلویزیونی پدرسالار و سربداران و فیلم های سینمایی دلشدگان، ناصرالدین شاه آکتور سینما و … کاملا متفاوت بود و هیچ بازیگری نمی توانست به جای او بازی کند و چنین بازی ای هیچ گاه تکرار نشد و هیچ هنرپیشه ای نتوانست در سطح کشاورز باشد چراکه هنرمند باید مخاطب را در مسیر فیلم به همراه خود بکشاند.

بازیگر [1] با سابقه تئاتر [2] و سینمای ایران [3] با اشاره به نقش هایی که بازی کرده است گفت: تا به حال در ۲۲ فیلم بازی کرده ام و هیچگاه از بازی خود پشیمان نشده ام چراکه نقش خود را به خوبی انتخاب کردم و از تمام توان خود را برای هر چه بهتر شدن اثر کمک گرفتم.

استاد محمدعلی کشاورز برای بازی در فیلم مادر [4] ساختۀ علی حاتمی [5] نامزد دریافت سیمرغ بلورین [6] بهترین بازیگر نقش اول مرد شد همچنین در طول بیش از ۵۰ سال فعالیت مؤثر در عرصه هنر در بیش از ۴۷ فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرد.