- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بهترین زمان فیلمبرداری «ملمداس» در زمستان/ «فردا» به «هنر و تجربه» رسید

Farda

فیلم سینمایی «فردا» ساخته ایمان افشاریان و مهدی پاکدل در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود.

ایمان افشاریان درباره تولید فیلم تازه‌اش به سوره سینما گفت: «ملمداس» با همت علی آشتیانی تهیه کننده درصدد فراهم آوردن سرمایه است تا بتوانیم هرچه زودتر فیلمبرداری را آغاز کنیم. وعده هایی از سوری برخی منابع به ما داده شده ولی هنوز به طور قطع مشخص نیست. این فیلم در جنوب کشور کلید می خورد و باتوجه به آب و هوای منطقه الان زمان مناسبی برای کار است. لوکیشن های اصلی این فیلم مناطق بومی قشم و جزیره هرمز هستند.این فیلم یک ملودرام اجتماعی است که نگاهی به درون انسان ها دارد. «ملمداس» نام یک پری دریایی است و از افسانه اش در جنوب کشور وام گرفته شده. باتوجه به مشخص نبودن بحث سرمایه امکان مذاکره با هیچ بازیگری وجود ندارد.

وی در رابطه با اکران فیلم سینمایی «فردا» افزود: این فیلم قرار است در گروه هنر و تجربه اکران شود ولی با ازدحامی که برای فیلم های مانده در صف بوجود آمده نمایش در زمان مناسب کار سختی است. این گروه به فیلم هایی می پردازد که فارغ از دغدغه صرف برای گیشه ساخته شده‌اند و حرف خاصی برای گفتن دارند. از این جهت بسیار خوشحالم «فردا» هم در زمره این آثار قرار دارد اما محدودیت سانس‌ها و تعداد سینماها باعث می شود فیلم ها نتوانند جوابگوی استقبال مردم باشند. از طرفی سرمایه گذاری هم که برای کار هزینه کرده است چون بازگشت سرمایه ندارد برای حمایت از کار بعدی ترغیب نمی‌شود. البته «فردا» این قابلیت را داشت که در گروه عمومی هم اکران شود چون فیلمی قصه گو است.

افشاریان گفت: به عنوان مثال من هنوز دنبال فرصتی هستم که بتوانم با توجه به اوقات فراغتم «پرویز» را ببینم اما سینماها و زمانبندی شان تا الان این فرصت را فراهم نکرد. برای من هنوز تعریف دقیقی بین سینمای هنر و تجربه و عمومی مشخص نیست و نمی‌دانم این تقسیم بندی ها بر اساس چه معیاری صورت می پذیرد، اما قطعا سوابق و اعتبار تهیه کننده هم شرط است. وقتی نام تهیه‌کننده برند مطرح باشد یا فیلم همه از بازیگران چهره باشند حضور در اکران عمومی هم راحت تر است در صورتی که باید عکس این قضیه اتفاق بیفتد و آنها که نام و نشان کمتری دارند فرصت دیده شدن بیشتر داشته باشند تا برای ساخت آثار بعدی و ماندن در سینما ترغیب شوند.

در «فردا» علی دهکردی، ستاره اسکندری، سوده شرحی، علیرضا شجاع نوری و … بازی کردند. این فیلم را مهدی پاکدل و ایمان افشاریان کارگردانی کرده‌اند.