- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

عده‌ای به دنبال تضعیف جشنواره فیلم فجر هستند

yazdan-ashiri

مدیر روابط عمومی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با تکذیب شایعات درباره نفوذ حوزه هنری تاکید کرد گروهی به دنبال تضعیف جشنواره فیلم فجر هستند.

سوره سینما- علی رضایی: یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در گفتگویی کوتاه درباره حال و هوای این روزهای جشنواره سی و یکم صحبت کرد. با نزدیک شدن به روزهای پایانی این دوره، حاشیه ها و اخبار منفی درباره جشنواره گسترش پیدا کرده است. مدیر روابط عمومی این اخبار را تکذیب کرد و اطمینان داد اوضاع آرام است.

این روزها وضعیت سینمای رسانه مطلوب نبست، در مورد اختلال و بی نظمی حاکم بر فضای برج میلاد و خصوصا دیشب در مورد فیلم «در بند» چه توضیحی دارید؟

یزدان عشیری: شاهد هیچگونه اختلالی نبودیم ، بلکه نارضایتی یک خبرنگار بود که از استقبال بالا و حجم گسترده تماشاگران ناراضی بود و به دلیل نداشتن صندلی اعتراض کرد و این یک واکنش طبیعی است که به صورت استثناء و نادر اتفاق افتاد و با وساطت همکاران ستاد برگزاری مرتفع شد.

در مورد شایعه اعمال نفوذ حوره هنری در داوری و آمار آرای تماشاگران جشنواره چه نظری دارید؟

خوشبختانه هیات داوری جشنواره فیلم فجر به صورت مستقل عمل می کند و هیچگونه دخل و تصرف و اعمال ملاحظه و فشاری از سوی هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی در این خصوص وجود ندارد. جشنواره فیلم فجر در گام سی و یکم از بدو فعالیت به ویژه در مرحله ارزیابی و ارزشیابی و داوری آثار به صورت مستقل و منسجم عمل کرده و قطعا عنوان کردن هر گونه گمانه زنی و ایجاد سوء تفاهم در این خصوص صحت ندارد. آرای مردمی هم به شیوه مکانیزه شمارش می شود و نمی شود در آن تقلب کرد. نمی توان انکار کرد که عده ای با طرح این گونه مباحث و آشفته ساختن جو و فضا در صدد تخریب و تضعیف جشنواره و وجاهت  آن هستند.