سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

پشیمان نیستم که بازی نمی‌کنم/ داستان یک گروه موسیقی

parand-zahedi

پرند زاهدی پیش‌تولید فیلم ویدئویی «برای من و ما» را آغاز کرده است.

پرند زاهدی پیش‌تولید فیلم ویدئویی «برای من و ما» را آغاز کرده است.

زاهدی کارگردان و بازیگر سینما درباره فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: دو فیلمنامه را برای تولید فیلم ویدئویی در نظر دارم که یکی به نام «برای من و ما» است و فیلمنامه آن برداشتی از یک داستان خارجی محسوب می‌شود. در مرحله پیش تولید قرار داریم و نیاز به یکسری تغییر در عوامل هست که باید بررسی کنیم و با برنامه ریزی کار را پیش ببریم و تمام تلاش خود را خواهم کرد که پیش از پایان سال این فیلم را کلید بزنم.

وی در ادامه با اشاره به فیلمنامه دیگری که قصد تولید آن را دارد گفت: فیلمنامه دیگری به نام «به خاطر آور» را آماده دارم که در واقع سیناپس آن را من نوشتم. مهدی شیرزاد و جمیله دارالشفاهی آن را نوشته‌اند. حتی در مقطعی هم کارهای پیش‌تولید انجام شد ، اما به دلیل اینکه امید حاجیلی قرار بود نقش خودش را بازی کند و مشکلاتی در این‌باره بوجود آمد، کار در همان مرحله متوقف شد و حالا باید دوباره فیلمنامه تغییر کند تا کار را ادامه دهیم.

زاهدی با بیان اینکه تهیه‌کنندگی «به خاطر آور» بر عهده همایون اسعدیان است افزود: تاریخ پروانه ساخت این فیلم گذشته است و باید دوباره برای دریافت پروانه اقدام کنیم و از طرفی به دلیل اهمیت و حساسیت شخصیت اصلی کار باید یک بازنویسی مجدد صورت بگیرد تا به فیلمنامه لطمه نخورد، فیلمنامه ای که بسیار برای نگارش آن تلاش کردیم و خطوط قرمز زیادی داشتیم.

وی با اشاره به موضوع فیلمنامه «به خاطر آور» ادامه داد: داستان درباره یک باند موسیقی زنان است و همین حساسیت های زیادی را برای دریافت پروانه ایجاد می کرد که ما توانستیم با تلاش فراوان این کار را انجام بدهیم و به محض اینکه فضای مساعدی ایجاد شود اقدام خواهیم کرد تا این فیلمنامه را نیز مقابل دوربین ببریم.

parand-zahedi2

بازیگر فیلم سینمایی «اسکادران عشق» درباره فعالیت‌های دیگری که این روزها دارد گفت: یک پیشنهاد هم برای ساخت سریال طنز ۱۳ قسمتی داشتم، اما از آنجایی که کار طنز در کشور ما حساس است و از طرفی هم نمی دانستم که از پس آن بر می آیم یا خیر . منصرف شدم و ترجیح می دهم در همین حوزه درام اجتماعی کار کنم و به نوعی چون در تلویزیون جایگاه مشخصی دارم ، دست و دلم لرزید و نگران نتیجه کار بودم و امیدوارم که با خودم کنار بیایم.

وی در مورد بازگشت به دنیای بازیگری نیز گفت: من بازی نمی‌کنم به این دلیل که در همان دوران به آقای حاجی میری قول دادم نقشی را برای بازی قبول کنم که از نقش مریم در «اسکادران عشق» بهتر باشد و به واقع تا سال‌ها هم پیشنهادی نبود که بهتر از آن کاراکتر باشد و من هم نمی پذیرفتم تا اینکه بعد از مدت ها وارد عرصه کارگردانی شدم و بطور کل تصمیم گرفتم انرژی خود را در این زمینه صرف کنم.

زاهدی ادامه داد: بی شک اگر یک نفر تمام انرژی خود را روی بازیگری و یا فقط روی کارگردانی بگذارد باز هم نخواهد توانست جنبه های مختلف آن را کار کند، چه برسد به اینکه در هر دو حوزه حضور موفقی داشته باشد. در این سال‌ها من در فیلمنامه های خودم نیز نقش های مناسبی داشتم و بسیاری پیشنهاد بازی آنها را هم می کردند، اما من نمی‌پذیرفتم. دوست دارم کسی من را از پشت دوربین هدایت کند که نگاهی حرفه ای داشته باشد و به من بیاموزد، نه اینکه جایگاه درستی در این کار نداشته باشد.

این بازیگر با بیان اینکه از جایگاه خودم رضایت دارم و پشیمان نیستم از اینکه بازیگری نمی‌کنم ادامه داد: من به اندازه تلاش و آگاهی و شعور خودم انتظاراتم را برآورده کرده‌ام و حالا هم دغدغه نوشتن و ساختن دارم. پس به فکر بازی کردن نیستم و تمام انرژی خود را صرف این کار خواهم کرد و جالب است بدانید که از سال‌ها پیش که جمعی از بازیگرانی چون نیکی کریمی، مهشید افشارزاده و علی مصفا بودند که تصمیم داشتیم کارگردانی کنیم و فقط از بین آنها من بودم که بازیگری را کنار گذاشتم و تنها به کارگردانی پرداختم.

وی گفت: برای این جریان از سعید حاجی میری کارگردان «اسکادران عشق» هم بسیار سپاسگذارم که من را هدایت کرد. مدیون او هستم که چنین راهنمایی خوبی کرد و به هیچ وجه هم ناراضی نیستم و با انرژی به کارم ادامه خواهم داد. این روزها برای چاپ نوشته‌هایم که متن‌هایی با پیرنگ اجتماعی و زنانه است، اقدام می‌کنم و این داستانک‌ها را که نگاهی زنانه به وقایع اجتماعی دارد را در قالب کتاب منتشر خواهم کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>