- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اکران «رستاخیز» در حاشیه جشنواره فیلم «رویش» غیر منتظره بود

bahador-zamnai

بهادر زمانی بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در «رستاخیز»، نمایش این فیلم در جشنواره «رویش» را یک اتفاق ویژه می‌داند.

سوره سینما- به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، بهادر زمانی گفت: اکران این فیلم سینمایی «رستاخیز» که در حاشیه جشنواره «رویش» برگزار شد برای عوامل فیلم احساس خوبی را به همراه داشت و البته غیرمنتظره هم بود. امیدوارم از طریق جشنواه رویش شرایطی برای اکران این فیلم دینی فراهم شود.

وی با اشاره به این که در این پروژه تمام عوامل تلاش خود را کردند تا آنچه را که در تاریخ وجود دارد به تصویر بکشند، گفت: قطعاً زمانی که بخواهیم یک فرایند ذهنی را به تصویر بکشیم، حتماً دچار کمبود‌هایی خواهیم بود. قطعا ما نتوانسته‌ایم کلیت ماجرای عاشورا را در این فیلم به تصویر بکشیم. این ادعای من نیست بلکه خود فیلم ساز نیز چنین حرفی زده است اما ‌‌نهایت تلاش شده که اتفاقات بدون قضاوت به تصویر کشیده شود.

زمانی ادامه داد: از ورود من به فیلم سینمایی «رستاخیز» تقریباً شش سال می‌گذرد و در تمام مدتی که مشغول بازی در این فیلم بودم، لحظه‌ای از مطالعه و مشاوره دریغ نکردم و تماماً تلاش می‌کردم تا نقشی را که بر عهده گرفته‌ام به درستی ایفا کنم. اما باید توجه داشت کاراکتری که بر عهده من بود هیچ مشابه بیرونی نداشت تا من با نگاه کردن از آن بتوانم الگو بگیرم. در نزدیک‌ترین حالت مجموعه‌های تلویزیونی بودند که به شخصیت‌های اسطوره‌ای پرداخته بودند اما باز هم تفاوت‌های زیادی با این نقش داشتند. نقش حضرت عباس (ع) چند بعد مختلف دارد و به هیچ وجه بدون مطالعه و مشاوره‌های دینی نمی‌شد آن را به تصویر کشید. شخصیت حضرت عباس (ع) نزد من امانتی بود که احمدرضا درویش به عنوان کارگردان با حساسیت روند آن را دنبال می‌کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: به جرأت می‌گویم که اگر نقش حضرت عباس(ع) را بازی نمی‌کردم، پنجاه سال از این لحظه‌ای که در کنار شما هستم عقب‌تر می‌ماندم. البته امروز نمی‌خواهم خیلی وارد این مباحث شوم که بازی کردن در این نقش چه چیز‌هایی را به من اضافه کرد اما واقعاً برای بازی کردن این نقش احساس فوق العاده‌ای دارم.

نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش تا روز هفتم اسفندماه در پردیس سینمایی آزادی ادامه دارد. اختتامیه این جشنواره روز هشتم اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.