- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نمایش یک بحران در «پریدن از ارتفاع کم»/ حضور در جشنواره فجر را از دست دادیم

hamed-rajabi

کارگردان «پریدن از ارتفاع کم» از نمایش این فیلم در گروه «هنر و تجربه» ابراز رضایت کرد.

حامد رجبی درباره اکران اولین فیلم خود به سوره سینما گفت: شخصا گروه «هنر و تجربه» را دوست دارم. تماشاگری که برای تماشای این نوع از فیلم ها به سینما می آید با آگاهی نسبت به فیلمی که انتخاب کرده به سالن قدم می گذارد و می داند قرار است فیلمی ببیند که با آنچه در سینمای تجاری و گیشه پسند سراغ دارد متفاوت است. اصلا آنچه که برای فیلمی در گروه «هنر و تجربه» مزیت به حساب می‌آید. ممکن است در اکران اصلی یک ویژگی منفی تلقی شود و به همین دلیل از اینکه فیلم در این گروه به نمایش در می آید، احساس خوبی دارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به حضور بازیگران چهره و داستانگو بودن فیلم، امکان نمایش آن در گروه اصلی اکران وجود نداشت، توضیح داد: البته این تهیه کنندگان یک فیلم هستند که در مورد نحوه و زمان اکران اثر تصمیم گیری می کنند و شاید «پریدن از ارتفاع کم» هم می توانست در گروه اصلی به نمایش در بیاید، اما من تماشاگران فیلم‌های «هنر و تجربه» را دوست دارم و گذشته از آن، اگر قرار باشد فیلمی با فروش خوب خود به گروه نوپای هنر و تجربه جان بیشتری بدهد، چرا باید دریغ کنیم؟

این کارگردان درباره اینکه چرا فیلم در جشنواره سی و سوم فجر حاضر نبوده نیز گفت: پروانه فیلم ما ابتدا ویدئویی بود و وقتی برای گرفتن پروانه سینمایی درخواست دادیم، شورایی که وظیفه نظارت را بر عهده داشت، گفت که درجه کیفی این فیلم «ج» است، آن هم در بخش فیلم های ویدئویی. به همین دلیل هم ما نتوانستیم در آن زمان پروانه سینمایی بگیریم و حضور در جشنواره فیلم فجر منتفی شد، هر چند که حضور در این رویداد برای ما اهمیت داشت.

paridan-az-ertefa [1]

رجبی درباره داستان فیلم خود ادامه داد: چند سال اخیر به خاطر آلودگی هوا و پارازیت های موجود، سقط جنین یک اتفاق رایج شده و من بعد از اینکه این فیلم را ساختم متوجه شدم متأسفانه آمار روز به روز در حال بالاتر رفتن است. ترجیح من این است تا زمانی که فیلم به نمایش در نیامده صحبت زیادی در مورد آن نداشته باشم. تنها به گفتن همین نکته اکتفا می کنم که ما همه تلاشمان را به خرج دادیم تا فیلم خوبی بسازیم.

حامد رجبی درباره همکاری خود با مجید برزگر به عنوان تهیه‌کننده فیلم و همچنین برنامه های آینده خود توضیح داد: ۱۴ سال است که مجید برزگر را می‌شناسم. همیشه در فیلم‌های کوتاه و بلند با یکدیگر در تعامل بوده ایم و خلاصه دوستی خوبی سوای روابط همکاری بین ما برقرار است. نمی‌توانم درباره فعالیت های آینده صحبتی داشته باشم. به درستی مشخص نیست قدم بعدی من کارگردانی باشد یا نویسندگی، اما من همیشه برای هر نوع کار در سینما انرژی و اشتیاق داشته‌ام و البته کارگردانی از کارهای دیگر برایم جذابتر است.

رامبد جوان و نگار جواهریان بازیگران اصلی «پریدن از ارتفاع کم» هستند.