- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مذاکره با گروه «هنر و تجربه» برای اکران «احتمال باران اسیدی»

ehtemale-baran1

فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها احتمالا در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود.

بهتاش صناعی‌ها کارگردان فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلمنامه را از بخش «نگاه نو» دریافت کرد ، درباره اکران این فیلم به سوره سینما گفت: این روزها در حال بررسی شرایط هستیم تا گزینه مناسبی را برای اکران داشته باشیم و قرار است با مسئولان گروه هنر و تجربه که برای اکران ابراز تمایل کرده اند، صحبت‌هایی صورت بگیرد و تمام جوانب را در نظر داشته باشیم تا با یک اقدام منطقی و درست اکرانی موفق داشته باشیم.

وی درباره اکران در گروه «هنر و تجربه» گفت: فکر می کنم با توجه به نتیجه و بازخوردی که از فیلم «احتمال باران اسیدی» داشتیم ، گروه هنر و تجربه مناسب باشد. در این گروه مخاطب می‌داند که با چه فیلم و فضایی روبرو است و صرفا بدنبال یک فضای سرگرم کننده نیست. در صورتی که اگر قرار باشد این فیلم در اکران عام به نمایش درآِید، آنوقت لازم است که بی‌رحمانه به سراغ اثر رفت و بسیاری از بخش ها را که توجیه زیبایی شناسانه دارد را کوتاه کرد تا برای اکران در گرو ههای سینمایی عادی مورد قبول باشد.

صناعی‌ها درباره ماهیت و عملکرد گروه «هنر و تجربه» ادامه داد: این گروه بازخوردهای خوبی داشته است، اما گاه دیده می‌شود که در کنار آثار با پرستیژ و مهمی که اکران می‌شود ، بعضی آثار حضور دارند که تناسب را به هم ریخته اند و بلاتکلیف هستند. به واقع در مورد برخی بخش ها لزومی حس نمی‌شود و می توان اقدام جدی تر و کارشناسانه تری داشت تا این گروه با وجاهت بیشتری به کار ادامه دهد. به عنوان مثال می‌توان یک سینما را به اکران فیلم های کوتاه و مستند اختصاص داد و آنها را از این بخش منفک کرد.

وی در پایان گفت: به هر حال در همین روزها مذاکره خود را با گروه «هنر و تجربه» آغاز خواهیم کرد تا تصمیم قطعی درباره اکران «احتمال باران اسیدی» بگیریم و درباره ساخت فیلم بعدی هم درحال مطالعه دو فیلمنامه هستیم که قرار است یکی از آنها را برای تولید انتخاب کنیم ، اما به این سرعت اتفاق نخواهد افتاد و فکر می‌کنم با در نظر گرفتن مراحل بازنویسی فیلمنامه اواخر بهار سال آینده پروژه جدیدی را آغاز خواهیم کرد.