- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پیش‌بینی بازیگر «عصر یخبندان» درباره فروش «ایران برگر» و «رخ دیوانه»

mohsen-kiayee1

محسن کیایی هر یک از فیلم‌های اکران نوروزی را دارای بخت برای تبدیل شدن به اثری پرفروش دانست.

کیایی درباره پیش‌بینی اکران نوروزی و فیلم‌های موفق بهترین فصل اکران به سوره سینما گفت : نکته اول این است که به هیچ وجه نمی‌توان گفت که کدام فیلم در اکران نوروز موفق می‌شود. به دلیل اینکه عوامل مختلفی در تبدیل شدن یک فیلم، به اثری پرفروش تاثیرگذار هستند. گاهی فروش خوب یک فیلم ارتباطی با کیفیت و جذابیت آن ندارد و بیشتر به شرایطی بستگی دارد که آن فیلم از آنها بهره می‌برد.

وی در ادامه گفت: یکسری فرمول و فاکتورهای مشخصی در جریان اکران وجود دارد که اگر یک اثر از آنها بهره ببرد، بی‌تردید فروش خوبی خواهد داشت. این فاکتورها شامل نوع تبلیغات و تعداد پخش تیزر از تلویزیون و همچنین تعداد سالن‌های نمایش دهنده اثر است که باعث می شود فیلمی بدون در نظر گرفتن کیفیت و جذابیت در اکران موفق باشد.

کیایی در مورد اینکه اکران عید ملاک خوبی برای ارزیابی رشد مخاطب در سینمای ما هست یا خیر گفت: ما در نوروز سال گذشته هم فروش خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشتیم، اما اینها ملاک خوبی نیست و ما هنوز هم مخاطبان اندکی داریم که به سالن‌های سینما می آیند و از نظر میزان تماشاگر میانگین بسیار پایینی برخوردار هستیم. هنوز سینما نتوانسته جای خود را در بین جامعه باز کند و این هم مرتبط با شرایط زیرساختی و سخت افزاری موجود در کشور است.

بازیگر فیلم سینمایی «خط ویژه» با بیان اینکه پردیس کوروش یک امکان بسیار خوب برای جذب مخاطب است ادامه داد: این مجموعه با سالن‌های با کیفیت و همچنین امکاناتی که در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهد به شدت در جذب مخاطب سینما تاثیر دارد. معتقدم که نه تنها در تهران بلکه در استان های دیگر هم چنین مجموعه‌هایی ایجاد شود تا از پتانسیل موجود در این استان‌ها هم استفاده کرد و گسترش چنین فرمولی برای رشد مخاطب سینما مفید و موثر است.

وی گفت: امیدوارم همه فیلم های اکران نوروز فروش خوبی داشته باشند، افرادی که در سینمای مستقل فعالیت می‌کنند نیاز به بازگشت سرمایه دارند و این گردش مالی باید وجود داشته باشد. در مجموع هم به سود سینمای کشور خواهد بود. اما در مورد اینکه کدام یک از این فیلم‌ها در کسب عنوان پرفروش‌ترین موفق تر خواهد بود، باید گفت هر فیلمی که بتواند معادلات را به نفع خود رقم بزند فروش خوبی خواهد داشت، حتی اگر نسبت به دیگر فیلم ها کیفیت ضعیف‌تری داشته باشد.

کیایی با اشاره به اکران نوروزی سال گذشته گفت: ما اکران «خط ویژه» را با ۳۰ سالن آغاز کردیم و برخی از فیلم ها سالن های بیشتری داشتند و با وجود اینکه فیلم ما در جشنواره از سوی مردم هم انتخاب شده بود و پیش بینی هایی صورت گرفته بود که پرفروش ترین فیلم سال می‌شود ، ۳ میلیارد تومان فروخت. این فیلم از معادلات استفاده نکرد و امکانات ویژه نداشت. طبیعی بود فیلم‌هایی با در اختیار داشتن ۸۰ سالن بیش از اینها فروختند.

این بازیگر در پایان گفت: به نظرم فیلم «استراحت مطلق» با وجود رضا عطاران که بی تردید در این سالها تنها بازیگری است که فروش را تضمین می‌کند، در اکران موفق است. «ایران برگر» با تنابنده و مهران‌فر شرایط خوبی دارد. فیلم «رخ دیوانه» هم مختصات یک اثر پرمخاطب را دارد. در مجموع من امیدوارم که همه فیلم‌ها در اکران نوروزی موفق باشند.

محسن کیایی فیلم‌های سینمایی «عصر یخبندان»، «خط ویژه»، «ضدگلوله» و … را در کارنامه دارد.