- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

در شرایط بحرانی سینماهای قدیمی ضرر می‌کنند نه پردیس‌ها/ فروش نوروزی «آزادی» مثل پارسال بود

cinema-azadi

مدیر پردیس سینمایی آزادی تاکید کرد در شرایط بحرانی گیشه، پردیس‌ها وضعیت قابل قبولی دارند.

رضا سعیدی‌پور به سوره سینما گفت: فروش نوروزی سینما آزادی در سال ۹۴ تفاوتی با سال گذشته نداشت و مشروح آن به این شکل است: در سال گذشته، طی ۱۵ روز نخست فروردین ۹۳، فیلم‌های «طبقه حساس»، «چ»، «معراجیها»، «خط ویژه» و با دیگران به ترتیب ۱۶۴ میلیون تومان، ۱۲۹ میلیون تومان، ۸۵ میلیون تومان، ۷۸ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان فروختند. در ۱۵ روز نخست سال ۹۴، فیلم‌های «ایران برگر»، «استراحت مطلق»، «رخ دیوانه»، «طبقه حساس»، «طعم شیرین خیال» و «روباه» به ترتیب، ۲۰۴ میلیون تومان، ۱۰۶ میلیون تومان، ۱۰۰ میلیون تومان، ۴۱ میلیون تومان و ۱۱ میلیون تومان در سینما آزادی فروش داشتند. همانطور که ملاحظه می‌کنید، ما تغییر خاصی در آمار فروش و جذب مخاطب نداشتیم.

وی افزود: نمی توان انکار کرد که فروش نوروزی امسال به اندازه سال گذشته به سینمای ایران رونق نداد، اما در چنین شرایطی پردیس های سینمایی مثل آزادی، ملت و … با تغییر چندانی مواجه نمی‌شوند و متأسفانه تنها سالن های قدیمی و فرسوده هستند که با افت فروش وحشتناک روبرو هستند. سینما آزادی مجموعا ۱۱۰۰ صندلی دارد و تقریبا سالن‌ها در همه سانس‌ها در ایام نوروز با ظرفیت تکمیل، فیلم را نمایش دادند. در چنین شرایطی، سرریز مخاطب به سمت سینماهای دیگر می‌رود.

مدیر سینما آزادی همچنین گفت: امسال قیمت بلیت ۱۵۰۰ تومان افزایش یافت و پیش بینی می‌کنم با افت تماشاگر روبرو باشیم، هر چند به یک شکل خفیف. امسال ما چند روز تعطیلی مناسبتی هم داشتیم و نباید تأثیر آن را فراموش کرد. به طور کلی سینمای ایران تا می آید اوج بگیرد، به دلایل مختلف دچار رکود می‌شود، اما باید با ساخت فیلم های بهتر و برنامه ریزی درست، این ضعف را جبران کرد.