سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ فروردین ۱۳۹۴ در ۹:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون پیگیری مذاکرات هسته‌ای بود/ بزدوده و کارگردانی یک نمایش برای کودکان

adel-bezdoudeh

عادل بزدوده قصد دارد شهریور و مهرماه نمایش «کوزه عسل نیست» را برای کودکان و نوجوانان روی صحنه ببرد.

عادل بزدوده قصد دارد شهریور و مهرماه نمایش «کوزه عسل نیست» را برای کودکان و نوجوانان روی صحنه ببرد.

عادل بزدوده به سوره سینما گفت: پربیننده ترین برنامه ما ماجرای هسته‌ای بود که همه چیز را تحت پوشش قرار داد. اتفاقی خوب که با مدیریتی مدبرانه پیش می‌رود و از آنجا که در یک مملکت همه چیز به هم مربوط است با نزدیک شدن به شرایط مطلوب قطعا این موضوع بر مسایل فرهنگی هم تاثیرگذار است. من در سال گذشته آنچه که تصور می کردم شاهد نبودم اما کم کم حواشی پیرامونمان به اصل تبدیل شد و من بیشتر تحت تاثیر این اتفاق مهم قرار گرفتم تا کارهای هنری.

وی افزود: خوشبختانه مسئولان در بحث حساس و تاثیرگذار توافق هسته ای بسیار خوب ظاهر شدند و همه از این بابت خوشحالیم. برای من اولین بار بود که در سال پیش رو از ابتدا توجهی به مساله تلویزیون و سینما نداشتم و فکر می کنم فارغ از تمام مسایل جانبی اصلی ترین نگاه همین اتفاقی است که به تازگی رخ داده و حالا می توان جور دیگری به هنر پرداخت. وقتی هنرمند ذهنیت آرام نداشته باشد قطعا در عمل هم نمی تواند چندان موفق باشد.

بزدوده ادامه داد: به نظر من هنرمندان قبل از هر چیز باید به مسایل سیاسی کشور که تاریخ یک مملکت را اساسا دگرگون می کند توجه نشان دهند و بعد به دغدغه های خود بپردازند اگر غیر از این باشد در حق کسانی که شبانه روز زحمت می کشند تا در شرایط اقتصادی اجتماعی و سیاسی و حتی فرهنگی ما بهبود حاصل شود اجحاف کرده اند. اتفاقات اخیر نشان داد همه چیز با درایت و درستی پیش می رود و مدیریت درست دوستان، باعث شد همه اقشار جامعه به یک آرامش ذهنی نزدیک شوند.

این طراح و عروسکساز گفت: من همیشه در سخت ترین شرایط هم برای فعالیت در زمینه کار کودک و نوجوان انگیزه دارم و سخت تلاش می کنم چون معتقدم در این عرصه به اندازه چندین دهه کم کاری داشتیم و نباید بیشتر از این دست روی دست بگذاریم. سینمای کودک نیاز به اقدامات زیرساختی و روبنایی دارد یعنی ابتدا با تربیت نیروهای جوان و باانگیزه شرایطی فراهم کرد که ثمره این آموزش ها به ثمر بنشیند و اجازه دهیم نسل جدید پرتوان و انگیزه خود را محک بزند.

بزدوده که سال پیش به عنوان عروسک گردان در پروژه سینمایی «شهرموشها۲» حضور داشت گفت: برای اینکه سینمای کودک بار دیگر به فیلمی چون «شهرموشها» برسد مساله زیاد دارد. اول از همه درک متقابل است و باید حامیان بخش دولتی و خصوصی شرایطی مهیا کنند که تولید فیلم هایی از این دست از حالت استثنا خارج شده و به قاعده تبدیل شود. به طوریکه در سال دو یا سه فیلم کودک و نوجوان تجاری،سینمایی،خانوادگی داشته باشیم تا مثلا تولید اثری مثل«شهرموشها ۳» به سی سال بعد موکول نشود.

وی ادامه داد: سال گذشته دو انسان شریف البته با کمک بخش های دیگر قدم بلندی برداشتند و سرمایه خود را هزینه کردند تا در جهت حمایت از سینمای کودک فیلمی ساخته شود که همه را به سینما جذب کند. این اعتماد باید بین سینماگران و سرمایه گذاران بیش از این بوجود بیاید تا جانی دوباره بگیرد. من هم در زمینه نمایش قصد دارم برای سال جاری نمایشی با نام فعلی «کوزه عسل نیست» را با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهریور و مهر روی صحنه ببرم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>