- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

همکاری امیرعلی نبویان و بهروز خوش‌رزم در یک سریال معمایی

amir-ali-nabavian

بهروز خوش‌رزم، تهیه‌کننده با سابقه تلویزیون از برنامه‌ریزی برای ساخت چند مجموعه جدید در سال ۹۴ خبر داد.

بهروز خوش‌رزم درباره فعالیت های خود در سال ۹۳ به سوره سینما گفت: در سال ۹۳ درگیر تولید سریال «رنگ شک» به کارگردانی فریبرز عرب‌نیا بودم و موفق نشدم پروژه دیگری را شروع کنم. برای سال جدید چند طرح دارم و منتظر موافقت سازمان صدا و سیما هستم تا آنها را جلوی دوربین ببریم. هر کدام از این طرح‌ها، حال و هوایی متفاوت با یکدیگر و حتی کارهای قبلی من دارند و همگی در ردیف آثار اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود: امیرعلی نبویان طرح سریالی داشت با نام«درکه، دربند» که آن را به من سپرد. این طرح، حال و هوایی معمایی دارد که البته می تواند در دسته آثار پلیسی باشد. ما ابتدا می‌خواستیم با جذب سرمایه، این سریال را در شبکه نمایش خانگی تولید کنیم اما موفق نشدیم و در نظر داریم کار را در تلویزیون شروع کنیم. این طرح، ماجرای جالبی دارد و داستان از این قرار است که پدربزرگی به خواب نوه جوانش می‌آید و او را از وجود یک گنج در محلی با خبر می کند، محل مورد نظر زیربنای یک زندان است و حالا آن جوان و دوستانش باید تلاش کنند گنج را که در حقیقت یک گوی شیشه ای هست، به دست بیاورند و … . به این طرح خیلی امیدوار هستم و امیدوارم به زودی شرایط ساخت آن فراهم شود.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: دو طرح دیگر با نام‌های «مصائب منصور» و «اردوی سواری تابستان» دارم که البته نام آنها موقت است و ممکن است عوض شود. مورد دومی که اسم بردم، همانطور که از عنوانش پیداست، نوجوانان را مخاطب خود قرار داده است و قصد داریم به این قشر از جامعه بگوییم اگر کمی هم از فضای اینترنت و تکنولوژی های روز دور بشوند و به دل طبیعت بیایند، اتفاق بدی نیست و چه بسا بسیار بیشتر به آنان خوش بگذرد. «مصائب منصور» هم درباره خواستگار جوانی است که پدر دختر مورد علاقه اش به ازدواج با او رضایت نمی دهد، اما در ادامه بیماری کلیوی این پدر و گروه خونی پسر خواستگار، ماجرا را به سمت و سوی دیگری سوق می دهد.

بهروز خوش‌رزم همچنین درباره یکی از تجریه های قدیمی خود که اخیرا از شبکه اول بازپخش شد، توضیح داد: ما در سال ۷۹ یک مجموعه ۱۰ قسمتی ساختیم به نام «داستان‌های نوروزی». شش قسمت آن را مرضیه برومند و چهار قسمت دیگر را مسعود کرامتی کارگردانی کرد. در آخرین روزهای سال ۹۳، هشت قسمت از این مجموعه دوباره روی آنتن رفت و برای ما تجدید خاطره شد، به خصوص که بازیگرانی را در آن دیدیم که سال‌هاست از دنیا رفته‌اند، مثل کیومرث ملک مطیعی.

بهروز خوش‌رزم مجموعه‌های «آوای فاخته»، «روزی روزگاری»، «عطر گل یاس»، فاز اول سریال «مختارنامه» و … را تهیه کرده است.