- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جزئیات انتخاب چهره سال هنر انقلاب/ سه نفر تجلیل می‌شوند

mohamad-hamze-zadeh

قائم مقام حوزه هنری اعلام کرد این نهاد فرهنگی امسال یک چهره را به عنوان هنرمند سال انقلاب اسلامی معرفی و از ۳ نفر دیگر تقدیر می‌کند.

سوره سینما – محمد حمزه‌زاده قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به معرفی چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۹۳ گفت: به منظور ایجاد یک جریان پیشرو برای تولید محتوای ارزشمند در موضوعات مورد دغدغه حوزه هنری و شناسایی و معرفی آثار ارزشمند در موضوعات انقلاب اسلامی در چند سال اخیر اقدام به تقدیر از هنرمندان مؤثر در این عرصه کردیم که امسال به لطف خدا به شیوه‌ای منسجم‌تر و بر مبنای شاخص‌های از قبل تدوین شده از یک نفر از هنرمندان و افراد موثر در هنر انقلاب اسلامی به عنوان چهره سال هنر انقلاب تجلیل خواهیم کرد.

وی در خصوص شاخصه‌های هنر انقلاب و نقش حوزه هنری در پرورش هنرمندان این عرصه یادآور شد: حوزه هنری به عنوان متولی هنر انقلاب همواره در تشریح و تعمیق حقیقت عظیم اسلام ناب محمدی و آرمان‌‌های روشن‌بینانه و ترویج فضایل اخلاقی و معارف متعالی دین جلودار و پرچم‌دار بوده است. همان گونه که انقلاب اسلامی با احیای هویت اسلامی و زمینه‌سازی برای رشد علم، مسئولیت‌های اجتماعی و فضایل اخلاقی موجب پیشرفت و تعالی تاریخی جامعه، فرهنگ، هنر و تمامی شئون تمدنی در ایران شده است هنر انقلاب اسلامی نیز با پرهیز از ابتذال، بی‌بندوباری و فحشا و دوری از ریاکاری، قشری‌گری، تحجر و ظاهرگرایی افراطی به دنبال بازنمایی این پیشرفت و تعالی و ایجاد شوق و امید در جامعه است و شاخصه‌های مختلف هنری نظیر پایداری، شجاعت، ایثار و عزت را به عنوان چهار رکن فرهنگ انقلاب به میان جامعه آورده است.

یک چهره به عنوان هنرمند سال انقلاب معرفی و ۳ نفر تقدیر می شوند

معاون هنری حوزه هنری در مورد شیوه انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی گفت: در طول سال ۹۳ همان طور که از قبل وعده کرده بودیم آثار تولید شده‌ای که با شاخص‌های ذکر شده تطابق داشت شناسایی و در معرفی قضاوت کارشناسان و نخبگان هنری قرار دادیم. این آثار صرفاً به تولیدات حوزه هنری محدود نمی‌شود و هر اثر هنری که مضامین هنر انقلاب را در خود جای داده بود به چرخه انتخاب کارشناسان ما اضافه شد و در نهایت ۸ نفر از هنرمندان به مرحله نهایی انتخاب چهره هنر انقلاب در سال ۹۳ معرفی شدند.

وی افزود: در مرحله نهایی از حضور بهترین صاحب‌نظران عرصه هنر انقلاب و هنرمندان مؤمن و متعهدی که همواره در طول سال های انقلاب اسلامی از مؤثرترین و پیشگامان هنر انقلاب بودند برای قضاوت دعوت کردیم و در نهایت یک چهره را به عنوان هنرمند سال انقلاب اسلامی معرفی کردند که البته از ۳ نفر دیگر از عزیزان نیز در این روز تقدیر خواهد شد.

دبیر کمیته انتخاب چهره هنر انقلاب در خصوص دیگر برنامه‌های این روز گفت: تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی طی سال ۹۳ جز جشنواره‌ های حوزه هنری، موفق به دریافت ۱۱۵ عنوان جایزه از جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی شده است. در مراسم امسال از ۲۰ نفر از خالقان این آثار که در جشنواره‌های سطح یک کشور مثل جشنواره‌های فجر، جایزه داستان انقلاب، کتاب سال دفاع مقدس، شهید غنی‌پور، دوسالانه عکس ایران، فیلم عمار، پویانمایی تهران، فیلم رشد و جشنواره پویانمایی کودکان و نوجوان و قلم زرین جایزه‌های اصلی را از آن خود کرده‌اند تقدیر خواهد شد.

محمد حمزه‌زاده همچنین از جایزه ویژه رخداد هنری خبر داد و گفت: از متولیان یک رخداد هنری که در پیشبرد اهداف هنر انقلاب در سال ۹۳ بیشترین تأثیر را داشته اند نیز تقدیر ‌می‌شود. جشن هنر انقلاب ۱۹ فروردین ساعت ۱۶ در تالار مهر حوزه هنری برگزار و چهره هنر انقلاب سال ۹۳ معرفی خواهد شد.