- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«خنده‌های آتوسا» آماده نمایش شد/ عنوان «بی‌جواب» تغییر می‌کند

khandehaye-atousa

فیلم سینمایی «خنده‌های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید برای نمایش عمومی آماده شد.

فرید به سوره سینما گفت: «خنده‌های آتوسا» در مراحل پایانی میکس صدا قراردارد و تقریبا برای نمایش آماده است. از ابتدای تولید هم چندان دغدغه جشنواره نداشتم چون مخاطب «خنده‌های آتوسا» مردم هستند هرچند که نگاه من به جشنواره مثبت است ولی باوجود داشتن پروانه نمایش تمرکز من بر اکران عمومی است.

وی درباره تازه‌ترین فعالیت های خود افزود: فیلمنامه «بی جواب» هم به پایان رسیده و این روزها در حال بازنویسی نهایی هستم. این فیلمنامه نسبت به گذشته تغییراتی اساسی پیدا کرده و حتی به زودی عنوان آن هم تغییر خواهد کرد. به زودی برای پروانه ساخت اقدام خواهیم کرد و چون مشکلی از بابت سرمایه نداریم به تهیه کنندگی امیرپورکیان کار را کلید خواهیم زد. اگرچه یک سری از عناصر پایدار را در همه کارهایم رعایت می کنم اما قطعا به دنبال شیوه های جدید و جلب نظر مخاطب در کار تازه ام هستم.

فرید درباره ثبت فیلمبرداری ۴ روزه «خنده‌های آتوسا» در گینس گفت: تهیه‌کننده و مجری طرح پیگیر این ماجرا هستند و تا الان هم تعامل خوبی داشتند. گینس هم با پیگیری این مساله خواستار اسناد و مدارک لازم شده است اما برای من این مساله اهمیت چندانی ندارد. چون ضرورت فیلمنامه و شرایط قصه ایجاب می کرد فیلمبرداری در ۴ روز انجام شود و زمان تولید به هیچ وجه به این مسایل فکر نمی کردم.

وی افزود: این فیلم حاصل یک دوره زمانی پیش‌تولید سنگین یک ماه طراحی و ۳ ماه تمرین مستمر بود و ما با برنامه ریزی هایی که از قبل داشتیم موفق شدیم در ۴ روز فیلمبرداری را انجام دهیم، نوع کار این برنامه را می طلبید امیدوارم این شائبه ایجاد نشود که به خاطر مقاصدی دیگر فیلم به این شکل ساخته شد.

فیلم سینمایی «خنده‌های آتوسا» به تهیه‌کنندگی امیر پورکیان و کارگردانی علیرضا فرید، داستان چند جوان را تعریف می‌کند که به وسیله قطار  قصد سفر به استانبول را دارند. باران کوثری، محمدرضا فروتن، پژمان بازغی، بهار نوحیان، استوارت دنیلسون و … در این فیلم سینمایی بازی دارند.