- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پزشکان چرا هنگام پخش آثار مثبت تشکر نمی‌کنند؟/ اعتراض صنفی دلسوزانه نیست

dar-hashieh

یک سینماگر از واکنش اعتراضی پزشکان به پخش سریال «در حاشیه» انتقاد کرد.

محمدعلی حسین نژاد به سوره سینما گفت: وقتی یک سریال تلویزیونی یا فیلم سینمایی با محوریت شغل یا صنفی خاص به تولید می رسد اغلب اعتراضاتی علیه آن می شود. برداشت معترضان این است که نسبت به آنان توهین صورت گرفته است و… . در حالی که همین صنوف هیچ وقت تلاش نمی‌کنند حمایت یا تأییدی را برای آثاری که با رویکرد مثبت به آنها می‌پردازد، ابراز کنند.

تهیه‌کننده «طعم شیرین خیال» ادامه داد: اگر در پروژه ای سهوا، باعث ترویج اسراف در میان مردم بشویم، با هیچ اعتراضی روبرو نمی‌شویم، همانطور که اگر صرفه جویی را رواج دهیم، کسی تشویقمان نمی‌کند. به نظر می رسد در این اعتراض ها صرفا همه تنها به فکر شخصیت و وجه خودشان هستند و هیچکس حقیقتا به مصالح اجتماعی نمی‌اندیشد.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان به فیلم هایی که مروج پاکیزگی و رعایت اصول بهداشتی هستند، واکنش نشان نمی‌دهد، اما کافی است فیلمی به زعم آنان، منعکس کننده نکات منفی صنفشان باشد، سریع موضع می‌گیرند و درخواست توقف پخش یا توقیف اکران آن را دارند. ما برای تولید «طعم شیرین خیال» نیازمند مشاوره های تخصصی بودیم اما در این زمینه کمکی به ما نشد. شاید اگر ما قبلا حمایتی را از این گروه شاهد بودیم، حالا اعتراضات شان هم پذیرفتنی بود. فیلم ما، با محوریت سلامت جسم و روح و روان و محیط زندگی ساخته می شد و به وزارت های مختلفی مثل بهداشت، نیرو و سازمان محیط زیست و … ارتباط پیدا می کرد، اما اغلب این مراکز با ما همکاری خاصی را صورت نمی دادند. نمی‌خواستیم کمک مالی بگیریم بلکه درخواست داشتیم برای چینش صحنه و … به ما مشورت بدهند، اما دریغ شد.

محمدعلی حسین‌نژاد این روزها فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» را به کارگردانی کمال تبریزی روی پرده دارد. این اثر با بازی شهاب حسینی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، نازنین فراهانی و … درباره یک مدرس دانشگاه است که علاقه عجیب و غریبی به محیط زیست دارد به قدری که این علاقه، روابط عاشقانه او را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.