- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم تازه قاسم جعفری در مرحله پیش‌تولید/ «به پشت سرت نگاه نکن» در جست و جوی بازیگر نوازنده

ghasem-jafari

«به پشت سرت نگاه نکن» فیلم تازه قاسم جعفری درباره امید به زندگی است.

خسرو نقیبی نویسنده فیلمنامه فیلم تازه قاسم جعفری درباره این پروژه به سوره سینما گفت: فیلم سینمایی «به پشت سرت نگاه نکن» پاییز سال قبل پروانه ساخت دریافت کرد اما تولید آن عقب افتاد. در این مدت ما شروع به بازنویسی متن کردیم و بنا بود پس از پایان نوروز کار را کلید بزنیم، اما به خاطر مسئله انتخاب بازیگر به مشکل برخوردیم. یکی از نقش های محوری این فیلم سینمایی، کاراکتر دختری است که نوازندگی یک ساز دشوار و غیرمتعارف برای بانوان را بلد است و به خاطر همین ویژگی، کار کمی برای ما سخت شده است.

وی افزود: به غیر از آن بازیگر خانم آشنا به موسیقی، به چند بازیگر مرد نیاز داریم که بتوانند آواز بخوانند. در ابتدا قصه فیلم که یک قصه شهری است و عمدتا در خیابان‌های تهران می گذرد، وابستگی زیادی به فصل داشت و با تمام شدن زمستان، ما فرصت را برای فیلمبرداری از دست دادیم. حالا با شروع فصل بهار در تلاش هستیم بازنویسی را به گونه ای انجام دهیم که تولید این فیلم در همین فصل حاضر ممکن باشد. «به پشت سرت نگاه نکن» درباره زن و مردی است که از جایی به بعد در زندگی خود تصمیم می‌گیرند بک شروع تازه را رقم بزنند، در حقیقت فیلم ما فیلم امید به زندگی است. می‌توان گفت این فیلم به لحاظ تم و مضمون، چیزی شبیه به تجربه مشترک قبلی من و قاسم جعفری یعنی «عین شی قاف» است که در آستانه اکران قرار دارد.

این منتقد و نویسنده درباره برنامه های کاری خود در سال جاری ادامه داد: برای نگارش دو سریال صحبت هایی کرده ایم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم. برای من قصه نوشتن در مدیوم‌های مختلف فرق چندانی ندارد و مهم این است که موضوع خوبی داشته باشم. در تلویزیون هم اگر گروه خوبی دور هم جمع شوند می‌توان یک اثر ماندگار و خوب تولید کرد.

فیلم سینمایی «به پشت سرت نگاه نکن» این روزها بار دیگر در مرحله پیش‌تولید قرار گرفته و به زودی به کارگردانی قاسم جعفری کلید می‌خورد. تا کنون حضور هیچ بازیگری در این فیلم قطعی نشده است.