- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

هنرمندان برای انقلاب اسلامی از جان مایه بگذارند

khamooshi1

رییس سازمان تبلیغات اسلامی از هنرمندان خواست در جبهه حق و انقلاب از جان مایه گذاشته و از هر تلاشی دریغ نکنند.

سوره سینما- مهر نوشت: مراسم ویژه روز هنر انقلاب اسلامی چهارشنبه ۱۹ فروردین با حضور شخصیت هایی همچون حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، حمید شاه آبادی مشاور امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حمزه زاده معاون هنری حوزه هنری، سهیل جهان بیگلری مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره، حجت الاسلام دعایی مدیرمسئول موسسه اطلاعات، رضا میرکریمی و نرگس آبیار کارگردان سینما، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری، هدایت الله بهبودی مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، فاضل نظری مدیر دفتر موسیقی حوزه هنری، ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری، علیرضا کمره ای محقق و پژوهشگر تاریخ شفاهی، کیومرث قورچیان هنرمند تجسمی، سعید بیابانکی مدیر دفتر ترانه و سرود، باقری مدیر خانه عکاسان ایران و جمع کثیری از هنرمندان و ادبای کشورمان در حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی پیش از معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سخنانی به انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در روزی محقق شد که آن روز زمان به تحقق رسیدن آرمان مظلومان تاریخ بود که بسیاری آن را ندیدند و به شهادت رسیدند و البته بسیاری هم توفیق پیدا کردند و این روز را دیدند.

وی با بیان اینکه در آن زمان عده بسیاری پیروزی انقلاب را باور نمی‌کردند، گفت: من خاطرم هست که در ۲۲ بهمن ۵۷ عده زیادی از مردم از واقعیت داشتن این اتفاق سئوال می‌کردند و به طور مثال می‌پرسیدند که آیا به راستی امام آمد و شاه رفت؟

به گفته وی، آنچه مسلم است این که ما توانستیم با هدایت امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، افق‌هایی را طی کنیم که بشریت در قبال آنها انگشت تعجب به دندان بگیرند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به قدرت ایران در میان کشورهای منطقه، تقاضای خود را از هنرمندان مطرح کرد و گفت: ما در طول تاریخ، تاریخچه زندگی مبارزان متعددی را مطالعه کرده‌ایم و افراد بسیاری برای ما اسطوره شده‌اند، اما امروز جوانان مبارز ما از بسیاری از این افراد گذر کرده‌اند؛ یعنی نه تنها همان آرمان و ایمان را دارند که ویژگی‌های بیشتری را هم بر این دو اضافه کرده‌اند؛ آنها میراث شهدا را گرفته‌اند و طرحی نو و دفاعی جانانه‌تر دارند.

خاموشی به تاثیرگذاری ایران در منطقه اشاره و عنوان کرد: امروز جوانان یمن و دیگر کشورها را می‌بینیم که عکس رهبر انقلاب را بلند می‌کنند و می‌گویند ما تابع مکتب انقلاب هستیم.

وی با اشاره به محوری‌ترین ویژگی‌های مکتب انقلاب‌، یادآور شد: اجتناب از مکتب طاغوت، مبارزه با استکبار و ظلم‌ستیزی از محوری‌ترین شعارهای انقلاب است که اگر این ظلم‌ستیزی را از انقلاب بگیرند، انقلاب از حرکت خود خارج شده است.

khamooshi2 [1]

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: نظام طاغوت زمانی نظام شاهی است، زمانی نظام آپارتاید و رژیم صهیونیستی است، زمانی هم نظام سلطه و سرمایه‌داری است و افتخار مکتب امام خمینی (ره) اجتناب از نظام طاغوت است. مکتب امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب در زمان آغاز این نهضت، مبارزه با رژیم طاغوت بود. انقلاب اسلامی، مبارزه پراکنده را به یک مبارزه سیستمی در مقابل سیستم شاهنشاهی تبدیل کرد و امروز ما یک مبارزه سیستمی در مقابل نظام سلطه جهانی داریم. اگر شما می‌بینید که بر سر میز مذاکرات، ما در  یک طرف دیگر میز هستیم و قدرت‌ها در طرف دیگر میز می‌نشینند دلیل، این امر است که در این سیستم جبهه حق در مقابل جبهه باطل قرار می‌گیرد. انقلاب اسلامی یک جریان پویا است و تنها یک شعار نیست. انقلاب اسلامی جریانی است که سال ۵۷ در یک مقطع اتفاق افتاد اما این جهاد همچنان ادامه دارد. همچنین مجاهده و راه شهیدان ما هم ادامه دارد. این شهیدان در هر مکتبی وجود دارند و در هر سرزمینی دفاع از حق می‌کنند.

خاموشی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه من از هر هنرمندی که توانمندی دارد، تقاضا می‌کنم که شعار محوری انقلاب را فراموش نکند، گفت: تقاضای من از هنرمندان این است که در این انقلاب جان خود را بگذارند. رژیم دژخیم وهابی امروز به بچه‌کشی، زن‌کشی و دیگرکشی می‌پردازد و شهرها را به خاک و خون می‌کشد و می‌پرسد که چرا شما به دنبال انقلاب اسلامی هستید و به وزیر خارجه ما می‌گوید که چرا ایران می‌خواهد انقلاب را صادر کند در حالی که انقلاب یک کالا نیست، بلکه یک مفهوم است.

وی با تاکید بر اینکه لشگرکشی آنها در مقابل جبهه حق، حقانیت این جبهه را می‌رساند، گفت: هنرمندان انقلاب اسلامی در دفاع از جبهه حق و مبارزه با ظلم باید رسالت خود را جدی بگیرد. هنرمندانی که ما می‌شناسیم تاکنون در این جبهه خوب کار کرده‌اند. البته توقع و تقاضای ما بالاست و می‌خواهیم که آنها به سرعت، کیفیت و کمیت کار خود بیفزایند. فرهنگ ما برگرفته از فرهنگ انقلاب اسلامی است و قابلیت صادر کردن در همه جا را دارد؛ به گونه‌ای که همه قلوب پاک آن را می‌پذیرند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با طرح کردن سئوالی، گفت: آیا اگر ما از مکتب ایثار و شهادت دفاع می‌کنیم، نباید از رهبر این مکتب دفاع کنیم و یا اگر از مظلومان دفاع می‌کنیم، نباید از کسی که جبهه این مظلومان را سامان می‌کند، دفاع کنیم؟ بنابراین ما نباید در تولید، تنگدستی داشته باشیم. اگر شما در جبهه حق فعالیت دارید، باید بدانید که طرفدارانی در این جبهه و مخالفانی در جبهه دیگر دارید.

خاموشی با اشاره به جریان تکفیری‌ها،‌ گفت: این جریان تکفیری‌ها که امروز در عالم دیده می‌شود، میکروب پیشرفته‌ای است. این جریان درواقع همان صهیونیست با تابلوی اسلامی است. اینها مسلمان نیستند و اگر صهیونیست نبودند، به کنیا نمی‌رفتند تا قبل از روز پاک مسیحی‌ها، عده‌ بسیاری از مسیحیان را ذبح کنند. درواقع اینها سیستم جهانی را به هم زده‌اند. بنابراین من از هنرمندان می‌خواهم که نگویند ما در این عرصه وقت گذاشتیم، بلکه از جان مایه بگذارند.

وی در پایان تاکید کرد: همه هنرمندان انقلاب حول شعار طاغوت ستیزی انقلاب اسلامی و اطاعت از رهبر انقلاب به تولید آثار هنری بپردازند.