- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تور آمریکای «ماهی و گربه» به پایان می‌رسد

Mahi-Va-Gorbeh

تور آمریکایی نمایش «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری به پایان راه نزدیک شده است.

سوره سینما- «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی ۲۶ آوریل در دانشگاه «یو‌‌سی ال ای» به نمایش گذاشته می‌شود. به این ترتیب تور آمریکایی «ماهی و گربه» که از واشنگتن آغاز شده و به مدت یک ماه در شهرهای هیوستن، بوستون و شیکاگو ادامه پیدا کرده بود با نمایش در این دانشگاه به اتمام می‌رسد.

مزوه هنرهای زیبای این شهرها، بانی نمایش «ماهی و گربه» محصول «ایران نوین فیلم» بود و در تمام این شهرها، فیلم در دو نوبت به نمایش گذاشته شد. جلسه پرسش و پاسخ بعد از اکران فیلم در شیکاگو با حضور شهرام مکری و پرفسور حمید نفیسی از اساتید ایرانی دانشگاه سینمایی شیکاگو برگزار شد. در پایان این دوره نمایش، نشان فیلمساز برگزیده سال از طرف زنجیره موزه‌های هنر زیبا این ایالت‌ها به مکری اهدا شد. حالا فیلم‌های برگزیده این اکران‌های دوره‌ای در دانشگاه «یو سی ال ای» به نمایش گذاشته می‌شود و پس از آن جلسه پرسش و پاسخ با حضور کارگردان برگزار خواهد شد.

در طول یک‌ماه نمایش فیلم در آمریکا، نشریات «واشینگتون پست»، «نیویورک تایمز»، «شیکاگو ریدر» و «شیکاگوتایمز» با نوشتن مطالبی درباره فیلم وگفتگو با شهرام مکری به انعکاس اخبار این نمایش‌ها پرداختند. شهرام مکری که در طول این تور در جلسات گفتگو با تماشاگران حضور داشت استقبال از فیلم را بسیار خوب و فضای موزه های هنر را برای اکران این فیلم، بسیار هوشمندانه توصیف کرد. این تور در حالی برگزار شد که اولین نمایش «ماهی وگربه» در آمریکا حدود یکسال پیش ودر فستیوال فیلم «نیویورک» اتفاق افتاده بود و پس از آن موزه معروف «موما» در شهر نیویورک میزبان آن بود.

پیش از نمایش در «یو سی ال ای»، «ماهی و گربه» در پنجمین دوره جشنواره «بِی‌جینگ» چین هم به اکران درمی‌آید. این فستیوال از ۲۸ تا ۳۱ فروردین‌ماه در ایالت «بِی‌جینگ» چین برگزار می‌شود.پخش بین الملل «ماهی وگربه» برعهده محمد اطبایی است. اکران «ماهی و گربه» در گروه هنر و تجربه همچنان  ادامه دارد.