- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«آرمانشهر» در بخش رقابتی جلوه‌گاه شرق/ خروجی بخش بین‌الملل جشنواره فجر برای سینما اهمیت دارد

armaan-shahr

محسن علی‌اکبری از حضور فیلمش در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فجر خبر داد.

علی اکبری به سوره سینما گفت: «آرمانشهر» مدتی پیش به دفتر جشنواره تحویل داده شد و اخیرا به ما اعلام کردند که این فیلم در بخش رقابتی حضور دارد. من زمانی که متوجه شدم قرار به منفک شدن بخش بین‌الملل تصویب شد جزو مخالفین این طرح بودم چون احساس کردم باز یک جشنواره دیگر به صورت مستقل با هزینه های یک جشنواره کامل باید برگزار شود که قرار است دوباره همه سینماگران و فیلمسازان برای آن وقت بگذارند.

وی افزود: تجربه سالها برگزاری جشنواره فیلم فجر نشان داد همزمانی این دو بخش بهتر جواب می دهد ولی بحث هایی مطرح شد درباره مسایلی چون همزمانی با جشنواره برلین و غیره که متقاعد کننده بود اما به هرحال هزینه های هنگفتی که روی دست سینما می گذارد را نمی‌توان نادیده گرفت. امسال برای اولین بار این اتفاق رخ داده و امیدواریم شاهد رویدادهای خوبی باشیم خروجی بخش بین‌الملل هرچه باشد برای سینما اهمیت دارد.

علی اکبری گفت: جشنواره برلین کاملا منطبق بر زمان برگزاری با فجر بود اما امسال بخش بین الملل زودتر از فستیوال کن آغاز و به پایان می‌رسد، به همین خاطر در بازار جهانی فیلم تاثیر منفی نمی‌گذارد اما اگر پیگیری‌های بیشتری در بحث زمان انجام شود نتایج بهتری خواهیم دید.