- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کارگردان «من از سپیده صبح بیزارم» امسال دومین فیلم خود را کلید می‌زند

ali-karim

علی کریم از تصمیم خود برای ساخت فیلم تازه‌اش در سال ۹۴ خبر داد.

کریم به سوره سینما گفت: سال ۹۳ برای من با امید گذشت و سال ۹۴ هم با امیدواری شروع شده است. این روزها روی دو طرح کار می کنم و هر کدام زودتر به نتیجه برسد، به زودی کلید می‌خورد. یکی از آنها در گیلان فیلمبرداری می‌شود و دیگری کاملا شهری است و در خیابان های تهران می‌گذرد. همیشه کار کردن در فضای سینمای مستقل سخت بوده اما من تلاش می‌کنم تا به همان شکل که می‌پسندم فیلم بسازم.

وی افزود: نگاه و سلیقه سینمایی من چیزی است که برای خودم تثبیت شده، به همین دلیل بدون اینکه چگونگی اکران فیلم بعدی ام (گروه هنر و تجربه یا گروه اصلی) به عنوان دغدغه من باشد، سعی می کنم فیلم خودم را بسازم. درباره گروه هنر و تجربه باید بگویم همه فیلم های به نمایش در آمده در این گروه را باید تماشا کرد. خود من هم این کار را انجام می‌دهم. اساسا برای ترغیب شدن من برای تماشای فیلمی یا باید موضوع آن مرا کنجکاو کرده باشد یا یکی از دوستانم اثر را ساخته باشد. همه فیلم های گروه هنر و تجربه از یکی از این دو معیار برخوردارند و من همه فیلم ها را تماشا می‌کنم.

این کارگردان که از پاییز ۹۳ فیلم «من از سپیده صبح بیزارم» را تاکنون روی پرده دارد در ادامه گفت: طولانی شدن مدت زمان اکران فیلم های هنر و تجربه به خاطر کمبود تعداد سالن‌ها مفید است، به این شرط که برنامه ریزی دقیقی برای جدول نمایش وجود داشته باشد. در شرایط حاضر کمتر کسی می‌تواند به تماشای فیلم مورد علاقه خود بنشیند چون از زمان دقیق نمایش آن مطلع نمی‌شود. به طور کل مردم از سینما فاصله گرفته اند و با وجود ماهواره، سینما و تلویزیون ما قافیه را عجیب باخته است و باید فکری به حال آن کرد.

علی کریم در جشنواره فیلم فجر سال ۹۲ فیلم سینمایی «من از سپیده صبح بیزارم» را داشت. این اثر این روزها در گروه هنر و تجربه در حال اکران است.