- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حمایت وزیر ارشاد از تفکیک در جشنواره فیلم فجر/ نیاز به ساخت فیلم‌های شاد

janati1

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دیدار نوروزی با سینماگران به خانه سینما رفت.

سوره سینما- علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نوروزی با اهالی سینما که شنبه ۲۲ فروردین‌ماه در خانه سینما گفت: خوشبختانه امروز در سینمای ایران فضای سالم و آرامش بخشی به وجود آمده که همه علاقمندان به سینما بدون دغدغه و نگرانی کار و فعالیت می کنند. دستگاه متولی سینما با مدیریت حجت الله ایوبی و همکاران او با عشق و علاقه به هنرمندان و سینماگران کار در حوزه سینما را ادامه می دهند و بی شک شما سینماگران نیز این احساس و عشق وافر را درک کرده اید.

وی ادامه داد: خوشحالیم شرایط گذشته را پشت سر گذاشته و دغدغه های قدیمی مرتفع شده است و امروز در خانه ای حضور داریم که زمانی مهر و موم شده بود و برخی فکر می کردند می توانند این خانه را تعطیل کنند اما امروز جلسات مختلف و مکرری در خانه سینما برگزار می شود و شما در خانه خودتان هستید. ما افتخار می کنیم که امروز مهمان شما در این خانه هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ساختار و مشکلات قانونی موجود در سینما بیان کرد: از نظر قانونی آمادگی داریم تا قوانین و مصوبات دولت را پیگیری کرده و حدود مرزها بین حوزه حاکمیتی، صنوف و بخش خصوصی را مشخص کنیم. دولت پیش از این هم تاکید کرده بود که وظیفه سیاستگذاری، حمایتی و نظارتی دارد و کار را برعهده بخش خصوصی و اصناف می گذارد همانطور که این مساله در حوزه برگزاری نمایشگاه کتاب رخ داده و ناشران آن را برگزار می کنند.

janati2 [1]

وی با اشاره به تربیت نسل جوان در سینمای ایران گفت: ما باید تلاش کنیم نسل جوان را آموزش دهیم و با کار حرفه ای آشنا کنیم. در مدرسه ملی سینما شما سینماگران می توانید به عنوان استاد حضور داشته باشید و نسل آینده سینمای ایران را آموزش دهید تا سینمای ما با قدرت بیشتری در جهان مطرح شود و فیلم هایمان در بازار جهانی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جداسازی بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: این جشنواره فرصتی است تا فیلم های ایرانی در بازار فیلم مورد توجه قرار گیرند.

وی تاکید کرد: ما باید تمام تلاش خود را در جهت رشد کیفی و کمی فیلم ها انجام دهیم. متاسفانه یکی از مشکلات سینمای ایران سوژه و فیلمنامه است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. البته ما سینماگران برجسته ای داریم که می توانند هر فیلمنامه ای را به یک فیلم خوب تبدیل کنند اما در حوزه نگارش فیلمنامه و انتخاب سوژه باید تلاش بیشتری بکنیم.

جنتی در پایان با اشاره به نیاز جامعه به فضای نشاط آور توضیح داد: ما نیاز داریم تا فیلم های شادی آفرین در سینما ساخته شود و فضای موجود در جامعه تغییر کرده و روحیه جامعه و جوانان به سمت و سوی کار و توسعه فضای کاری و کارآفرینی سوق پیدا کند. همه ما باید دست به دست هم دهیم تا این راه را ادامه دهیم و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که امسال را سال همدلی و همزبانی مردم و دولت نامیده اند امیدوارم این همدلی و همزبانی نه تنها میان دولت و ملت بلکه میان اقشار مختلف جامعه نیز ایجاد شود.