- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به چند اثر محدود نشود

khosro-sinayee
خسرو سینایی تاکید کرد که جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نباید صرفا به نمایش آثار چند کشور محدود شود.

سوره سینما – به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران درباره استقلال بخش بین‌الملل جشنواره از بخش ملی آن، گفت: در بسیاری از کشورها شاهد برپایی جشنواره ملی و ‌بین‌الملل به طور مجزا بوده‌ایم که اگر این اتفاق در جشنواره فیلم فجر به شکل مناسبی رخ دهد، می‌توان آن را اتفاق مثبتی در منطقه تلقی کرد.

وی افزود: سینمای ایران مدل و گونه خاص خودش را دارد که به همین دلیل معتقدم تفکیک این دو بخش از یکدیگر به نفع جشنواره است.

کارگردان فیلم «عروس آتش» در بخش دیگری از سخنانش، انتخاب فیلم‌های معتبر برای حضور در جشنواره را یکی از ویژگی‌های اصلی جشنواره‌ای معتبر دانست و خاطرنشان کرد: باید فیلم‌هایی برای شرکت در جشنواره انتخاب شوند که شایستگی لازم را داشته باشند و بدون در نظر گرفتن جنبه‌های سیاسی و… در لیست نمایش قرار بگیرند.

سینایی یادآور شد: متاسفانه در جشنواره‌های معتبری مانند برلین، کن و… با نگاهی که معتقدم تنها برآمده از کیفیت آثار نیست (بلکه برگرفته از باورهای شخصی و… است) فیلم‌ها انتخاب و ارزیابی می‌شوند. طبیعی است که این‌گونه برخوردها در سطح بین‌المللی می‌تواند به اعتبار جشنواره‌ها لطمه بزند.

این کارگردان سینمای ایران که در جشنواره سی و سوم فجر با فیلم «جزیره رنگین» حضور داشت، ضمن تاکید مسیر ناهموار ورود فیلم‌های ایرانی به بازار عرضه بین‌المللی بیان کرد: اگر چه سینمای ایران در بسیاری موارد موفق ظاهر شده است، اما اگر بخواهیم وارد بازار بین‌الملل شویم کار آسانی پیش رو نخواهیم داشت. باید با برنامه‌ریزی صحیح در تولید، پخش و…، به سطحی برسیم که علاوه بر رقابت با محصولات سینمایی سایر کشورها، بتوانیم امکان نمایش آثارمان در سالن‌های سینمای‌شان را به دست آوریم.